TransPloiesti
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

In jos
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Istoricul R.A.T.P.-ului

16/7/2011, 16:33
Este interesant acest istoric! Cred ca l-am citit pe putin de 10 ori! Acest istoric este descarcat de pe site-ul www.ratph.ro
1929: Isi fac aparitia 2 autobuze, proprietatea firmei Gogiman-Dumitrescu, contractul de concesiune expira la inceputul anului 1934.



1934: Are loc licitatia pentru concesionarea transportului de persoane pe cuprinsul municipiului, licitatie ce a fost castigata de col. V.Climescu si I.Catrinescu si reziliata dupa cateva luni.



1934: Se infiinteaza "Serviciul Autobuzelor al Primariei Municipiului Ploiesti", care pune in functiune un autobuz proprietate proprie si 2 inchiriate, urmand sa mai achizitioneze inca 12 autobuze, prestand activitati pe 6 linii cu o lungime a traseelor de 18Km.



1938: Se adopta Decretul Lege pentru organizare serviciilor pulblice, urmarea directa fiind infiintarea Regiei Publice Comerciale a Intreprinderilor Municipiului Ploiesti, care cuprindea si Serviciul Autobuze.



1938: Sunt achizitionate 10 autobuze Chevrollet.



1941: Se achizitioneaza printr-o comanda la "Royal Motors" 5 autobuse MAN Diesel Type si 3 camionete de la firma SKODA.



1941: Parcul de autobuze ajunge la un numar de 21 bucati: 5 Man (1941), 2 Citroen (1940), 1 Sourer (1940), 2 International (1939), 10 Chevrollet (1938), 1 Renault (1935).



1942: Sunt rechizitionate 15 autobuze de catre armata si trimise spre zona frontului, restul fiind rechizitionate pasiv fiind folosite in marea majoritate de catre serviciile Primariei.



1944: Dupa razboi, putinele masini sunt utilizate in scopuri militare si medicale.



1946: Pe strazile Ploiestiului circulau numai 3 autobuze.



1947: Se ajunge la 2 autobuze.



1949: Se infiinteaza "Serviciile de Transport" din cadrul "Intreprinderilor Comunale Ploiesti", al carui parc de autobuze este de 15 bucati.



1957: Lungimea traseelor creste la 42 Km, iar parcul auto la 29 autobuze.



1959: Sunt transportati anual 25 mil. calatori si datorita cresterii numarului de muncitori si al populatiei in general, se dau in exploatare un numar de 10 taximetre.



1961: Conform Deciziei 243/7.2.1961 a Comitetului Executiv al Sfatului Popular regional Ploiesti, transportul de calatori este reorganizat si se infiinteaza "Intreprinderea de Transport Ploiesti" (I.T.P.). Sunt preluate da la I.R.T.A. Ploiesti un numar de 17 autobuze precum si treseele deservite de aceasta in comunele suburbane: Bucov, Blejoi, Barcanesti, Paulesti.



1961: Pana la sfarsitul anului, din investitii vor fi primite si alte autobuze, parcul auto cuprinzand un numar de 116 autobuza din care circulau in medie zilnic un numar de 81 autobuze, obtinandu-se un coeficient de utilizare a parcului (CPU) de 76,8%.





1969: Printr-o sporire a investitiilor se ajunge ca parcul I.T.P. sa numere 244 autobuze, obtinandu-se un coeficient de utilizare a parcului de 89.3%, iar numarul de calatori tranportati ajunge la cifra de 92 mil., numarul salariatilor fiind de 1450.



1969: Colectivul I.T.P. a fost distins cu diploma si a gastigat Steagul de "Intreprindere fruntasa pe ramura de gospodarie comunala pe tara".



1972: Prin cresterea calitatii organizatorice, a parcului de autobuze, a numarului de calatori transportati si a cresterii frecventei curselor, se ajunge in acest an la urmatoarele cifre: parcul auto este mai mare cu 30 autobuze, coeficientul de utilizare a parcului ajunge la 92,2% iar numarul de calatori se ridica la 111 mil.



1979: In baza Decretului 377/1979, I.T.P. isi ia denumirea de "Intreprinderea Judeteana de Transport Local" (I.J.T.L.) preluand activitatea de transport marfa de la unitatile de profil de constructii si o data cu aceasta si parcul de masini aferente.



1985: Au inceput lucrarile pentru introducerea tramvaielor in Ploiesti, si constructia Depoului de Intretinere si Reparatii si Statia de Redresare S1.



1987: A fost terminat primul tronson de tramvai de 14Km: Gara de Sud - Spitalul Judetean.



1989: Existau 6 trasee cu linii de tramvai, din care se transportau 35% din calatorii municipiului Ploiesti.



1990: Se demareaza introducerea transportului in comun cu troleibuze.



1991: Prin decizia nr. 125 a Prefectului Judetului Prahova, ia fiinta Regia Autonoma de Transport in Comun de Persoane Prahova (R.A.T.C.P. Prahova).



1995: Regia Autonoma de Transport in Comun de Persoane Prahova trece in subordinea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti, cu denumirea de Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti (R.A.T.P. Ploiesti).



1997: Se pune in folosinta primul tronson de troleibuze in Ploiesti, pe zona Vest - Centru, urmat 4 ani mai tarziu de al doilea tronson care leaga centrul municipiului Ploiesti cu partea de sud a orasului.



1998: In lunile mai – iunie, in parcul de autovehicule al Regiei intra 20 de midibuze noi, tip ISUZU, care aduc un plus de calitate serviciului de transport oferit populatiei.



1999: Coform Legii nr. 189 / 1998 privind finantele publice locale, activitatea regiei se limiteaza la nivelul municipiului Ploiesti, traseele din zona periurbana fiind atribuite altor operatori de transport.



2000: Avand in vedere starea avansata de uzura a parcului de autovehicule s-a impus cu necesitate inlocuirea autobuzelor cu norma de serviciu indeplinita. Ca urmare, Regia, cu aprobarea Primariei, organizeaza licitatie publica pentru achizitionarea a 50 de autobuze.

In luna mai s-a achizitionat primul lot de 15 bucati autobuze.

Tot in acest an s-au mai achizitionat si 5 troleibuze pentru transportul electric.



2002: In luna noiembrie s-au mai achizitionat 5 bucati de autobuze.

S-au intreprins si demarat actiuni de imbunatatirea calitatii serviciului de transport public prin alimentarea cu GPL a unor autobuze, prin dotarea cu autobuze cu motor Euro 2, dispecerizarea computerizata a traficului, dispecereizarea substatiilor de redresare in vederea optimizarii alimentarii cu energie electrica a liniilor de transport electric.



2003: In acest an Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti s-a certificat ISO 9000:2001. Tot in acest an s-au mai achizitionat inca 15 autobuze, restul pana la 50 de bucati fiind in curs de achizitionare. In plus s-au mai achizitionat si 8 tramvaie KT4- D (second hand) din Germania.
Insa acesta nu este intreg...cine mai stie anii in care s-au achizitionat noile vehicule, este rugat sa ii scrie.
avatar
Adrian.B
Vizitator

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Re: Istoricul R.A.T.P.-ului

16/7/2011, 17:40
2004:
- se aplica proiectul transformarii traseului 44 in linie de troleibuz.;
- se aduce un tramvai V3A - 97M de la Faur;

2005:
- se infiinteaza tronsonul de troleibuz Malu Rosu - Centru;
- se achizitioneaza 15 troleibuze (SH) FBW;
- se achizitioneaza 50 midibuze BMC SCB-215;

2006: Se pune in folosinta traseul de troleibuz 244 ce leaga cartierul Malu Rosu de parea de Sud a orasului;

2007: -

2008: -

2009: Se face licitatia cu firma MAN pentru aducearea a 24 troleibuze LF;

2010:
- se aduc 27 troleibuze MAN;
- se micsoreaza parcul de troleibuze la 39 troleibuze din 49;

2011:
- se face licitatia a 50 autobuze Mercedes si a 10 tramvaie V3A;
- se discuta proiectul privind modernizarea caii de rulare a tramvaielor;

2012:
- proiectul privind reabilitarea caii de rulare a tramvaielor este complet;
- intentie privind achizitionarea a 50/30/15 autobuze noi LF;

2013:
- se aproba proiectul privind reabilitarea caii de rulare a tramvaielor;

*later edit* de Catalin.C la data de 30 iulie 2013
avatar
PREZIOSO
Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Istoricul RATP

16/7/2011, 19:06
Licitatia pentru 50 Mercedes si 10 V3A ? Tramvaie din astea la Ploiesti ? Pentru ce ? Sa le tina in depou ca pe 051 ?
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Re: Istoricul R.A.T.P.-ului

16/7/2011, 19:35
Da, asta daca s-ar moderniza linia.
avatar
PREZIOSO
Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Istoricul RATP

16/7/2011, 20:09
Pai de ce fac licitatie daca ei nu se apuca sa repare linia ? Si unde scria ca e licitatie pentru Mercedes ? Pentru ca daca e pentru Mercedes, nu mai e licitatie, sau s-a tinut deja licitatia si Mercedes e castigator ?
avatar
Adrian.B
Vizitator

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Re: Istoricul R.A.T.P.-ului

10/8/2011, 02:23
Domnul Radu Popescu spunea ca din septembrie incepe reabilitarea !


Ultima editare efectuata de catre Adrian.B in 27/8/2013, 00:09, editata de 1 ori
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Re: Istoricul R.A.T.P.-ului

10/8/2011, 21:19
Sa speram ca asa va fi...
avatar
Adrian.B
Vizitator

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Re: Istoricul R.A.T.P.-ului

13/9/2012, 00:35
Ady a scris:Pai domnul R.Popescu spunea ca din septembrie incepe reabilitarea...
Se pare ca a mai trecut un an...
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Re: Istoricul R.A.T.P.-ului

13/9/2012, 10:24
Nu ai ce sa faci... Sa vedem acum ce o sa se intample cu R.A.T.P.-ul deoarece abia se mai misca...
avatar
TheBoss
Mesaje : 224
Data de inscriere : 23/08/2012
Varsta : 27
Localizare : Ploiesti

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Re: Istoricul R.A.T.P.-ului

11/7/2013, 19:02
BMC-urile s-au achizitonat in 2003 sau in 2004?
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Re: Istoricul R.A.T.P.-ului

11/7/2013, 19:33
Pff... Chiar nu stiu Ma voi uita in arhiva stirilor din Prahova
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Re: Istoricul R.A.T.P.-ului

30/7/2013, 01:44
BMC-urile au fost achizitionate in anul 2005.
Adrian.B
Adrian.B
Co-Fondator
Mesaje : 173
Data de inscriere : 16/02/2014

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Re: Istoricul R.A.T.P.-ului

9/9/2014, 00:24
Cele 2 Rocar 112 UDM, respectiv #2280 si #2291 au venit in anul 1997 odata cu troleibuzele Rocar 312E.
RobertCodescu
RobertCodescu
Mesaje : 42
Data de inscriere : 28/04/2016
Varsta : 52
Localizare : Ploieşti
http://www.cartileploiestiului.wordpress.com

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Re: Istoricul R.A.T.P.-ului

28/4/2016, 22:06
Stau pe strada Găgeni, toate transformările s-au derulat sub ochii mei !!!! Felicitări pentru acest topic de mare excepţie.
Continut sponsorizat

Istoricul R.A.T.P.-ului Empty Re: Istoricul R.A.T.P.-ului

Sus
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum