Distribuiţi
In jos
Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 979
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții - Pagina 3 Empty Re: Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții

la data de Aprilie 11th 2017, 4:25 pm
Primăria poate achiziționa tramvaie cu fonduri europene

Ministerul Dezvoltării a lansat în dezbatere ghidul solicitantului pentru atragere de finanțare în vederea reducerilor emisiilor de carbon.

Proiectul este unul amplu. Astfel, ca toate reședințele de județ, Ploieștiul poate atrage finanțare pentru achiziționarea de autobuze electrice, troleibuze și tramvaie, dar și pentru realizarea de noi căi de rulare.

Termenul limită de depunere a punctelor de vedere cu privire la ghidul solicitantului aflat în dezbatere este 18 aprilie.

Primăria Ploiești a prevăzut deja în ”Planul de mobilitate urbană” un proiect prin care se dorește achiziția de mijloace de transport ecologice.

Suplimentar, municipalitatea propune demararea unui proiect legat de realizarea legăturii Gara de Vest - Gara de Sud, legătură pentru care se prevede introducerea transportului electric.

Separat, municipalitatea a pregătit caietul de sarcini pentru achiziționarea a 50 de autobuze prin leasing operațional, în vederea îmbunătățirii parcului auto de la TCE.

http://www.observatorulph.ro/administratie/78352-primaria-poate-achizitiona-tramvaie-cu-fonduri-europene
Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 979
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții - Pagina 3 Empty Re: Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții

la data de Noiembrie 15th 2017, 4:07 pm
Fonduri europene la Ploieşti. Primăria trebuie să depună în decembrie fişele de proiecte pentru axa de mobilitate urbană

Modernizare de străzi, achiziţie de tramvaie şi troleibuze, canalizări în cartierele mărginaşe şi crearea de noi parcări, acestea ar fi, pe scurt, principalele proiecte pregătite de Primăria Ploieşti care ar putea atrage o finanţare nerambursabilă de câteva zeci de milioane de euro în cadrul axei deschise de UE pentru mobilitatea urbană.

Autorităţile ploieştene au anunţat astăzi că Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Muntenia a aprobat Planul de Mobilitate Urbană şi Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană, documente elaborate de administraţia locală şi pe baza cărora urmează să fie depuse proiectele pentru fonduri europene în acest domeniu.

Următorul pas va fi prezentarea fişelor de proiecte, a anunţat, astăzi, administratorul public al municipiului Ploieşti, Teodora Marin. Sesiunea pentru depunerea acestor documente se deschide pe data de 5 decembrie şi se va încheia la începutul lui 2018, pe 3 ianuarie, a anunţat viceprimarul Ploieştiului, Cristian Ganea.

Pe lista de priorităţi se numără proiectul pentru realizarea unei noi legături rutiere între Gara de Vest şi Gara de Sud, prin prelungirea străzii Libertăţii, lărgirea străzii Depoului şi reconfigurarea zonei din faţa Gării de Sud; reconfigurarea ieşirii de la Podul Înalt înspre Dn 72 şi DN 1, care prevede inclusiv lărgirea la patru benzi a străzii pe sub pasajul de cale ferată din zonă; respectiv amenajarea unui aşa-zis terminal multimodal lângă Spitalul Judeţean, lângă capătul de linie al tramvaielor 101 şi 102. De asemenea, autorităţile încearcă să obţină fonduri, tot prin această axă de finanţare de la UE, şi pentru mai multe proiecte de introducere a canalizării în cartierele mărginaşe, precum Mitică Apostol.

Axa permite şi achiziţia de mijloace de transport nepoluante, intenţia autorităţilor locale fiind să aducă măcar câteva tramvaie. N-ar fi exclus, totuşi, nici să vedem troleibuze noi sau autobuze electrice achiziţionate prin acest program.

"Fişele pentru proiectele europene trebuie depuse până pe data de 3 ianuarie. Ele reprezintă o sinteză a viitoarelor proiecte pe care dorim să le implementăm. Obiectivul este să reducem nivelul emisiilor de CO2 cu minim 1% pe an. Am programat o şedinţă joi dimineaţă cu reprezentanţii Direcţiei Relaţii Internaţionale şi cu toţi factorii implicaţi, pentru a începe realizarea acestor fişe", ne-a declarat Cristian Ganea, viceprimarul municipiului Ploieşti.

Ne aflăm în sesiunea de finanţare 2014-2020 de la UE, cu posibilitatea ca execuţia proiectelor propuse şi care vor fi finanţate să se ducă până la finele anului 2023. S-au pierdut, însă, deja trei ani din această sesiune, în mare măsură din cauza lentorii cu care s-au mişcat autorităţile centrale din România în privinţa elaborării documentelor necesare şi deschiderii axelor de finanţare din această sesiune. În mod paradoxal, ţinând cont şi de lentoarea care a dominat actuala administraţie ploieşteană, reprezentanţii Primăriei şi mai mulţi consultanţi specializaţi în atragerea de fonduri europene susţin că Ploieştiul se află printre cele mai avansate localităţi din ţară în privinţa pregătirii proiectelor de mobilitate urbană. Desigur, rămâne ca următorii ani să demonstreze cât de bine s-au făcut aceste pregătiri, cât de oportune sunt proiectele propuse şi cât de bine vor fi duse acestea la capăt.

http://www.telegrama.ro/administratie/item/65920-fonduri-europene-la-ploiesti-primaria-trebuie-sa-depuna-in-decembrie-fisele-de-proiecte-pentru-axa-de-mobilitate-urbana.html

Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 979
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții - Pagina 3 Empty Re: Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții

la data de Iunie 12th 2018, 3:54 pm
Primăria vrea să achiziționeze tramvaie, troleibuze și autobuze electrice cu fonduri europene

După finalizarea licitației aferente achiziționării de autobuze Euro 6, Primăria Ploiești a anunțat intenția de a achiziționa tramvaie, troleibuze și autobuze electrice, de data aceasta cu finanțare de la Uniunea Europeană.

Primul pas în acest sens a fost deja făcut, prin semnarea contractului pentru întocmirea studiului de oportunitate, în baza căruia va fi elaborată documentația pentru accesarea de fonduri europene.

„Contractul a fost semnat și deja au început să fie transmise documentațiile și datele solicitate. În baza studiului de oportunitate se vor întocmi documentațiile aferente achiziționării acestor mijloace de transport și totodată cererii de finanțare. Termenul la care trebuie depus studiul de oportunitate este 15 iulie, drept pentru care am putea la sfârșitul lunii iulie, începutul lunii august, să începem depunerea primelor cereri de finanțare pe proiectele care țin de mobilitate”, a susținut Adrian Dobre, primarul municipiului Ploiești.

Proiectele care ar urma să fie implementate cu fonduri europene vizează achiziționarea a 20 de tramvaie, 20 de troleibuze și 10 autobuze electrice.

De precizat este faptul că anul acesta municipalitatea a finalizat licitația pentru achiziționarea, în decursul a trei ani calendaristici, a 50 de autobuze Euro 6.

Bugetul alocat în acest an pentru achiziția de autobuze este de 10 milioane de lei, valoarea totală a contractului fiind de 38 de milioane de lei fără TVA.

Primele autobuze Euro 6 ar urma să ajungă la Ploiești până la finele acestui an.

https://www.observatorulph.ro/administratie/95101-primaria-vrea-sa-achizitioneze-tramvaie-troleibuze-si-autobuze-electrice-cu-fonduri-europene
Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 979
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții - Pagina 3 Empty Re: Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții

la data de Ianuarie 15th 2019, 4:59 pm
Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a lansat astăzi licitația a 20 tramvaie NOI cu o lungime de 18 m pentru Ploiești.

Alături de orașul nostru, orașele Galați și Brăila vor primi câte 10 tramvaie fiecare.

Valoarea totală estimată este de 320 milioane de lei. Ofertele pot fi depuse până la data de 27.02.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 27.08.2019.

Cele 20 de tramvaie vor fi circula pe rutele :
101- 10 bucăți.
102- 10 bucăți.

Condiții tehnice eliminatorii

Tramvaiele trebuie să se încadreze într-un cumul minim de condiții tehnice

Tramvaiele vor fi destinate transportului urban de călători, drept urmare în elaborarea ofertei se va ține cont de infrastructura existentă (liniile de tramvai cu ecartament normal de 1435 mm), condițiile de circulație, linia de rulare pentru tramvaie, respectiv linia de contact pentru alimentarea electrică.
Tramvaiele trebuie să fie noi, să corespundă legislației naționale în vigoare și normelor europene cu privire la zgomot, să fie confortabile, cu podea 100% coborâtă pe toată suprafața disponibilă pentru pasageri, acționate în curent alternativ, cu echipamente electronice de putere și comandă cu microprocesor, cu recuperare de energie la frânare, cu viteza maximă de circulație de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră. Alimentarea tramvaielor se realiza de la firul aerian existent (conductor de cupru cu secțiunea de 100 mm2), prin intermediul unui pantograf.

Durata de viață a tramvaielor trebuie să fie de cel puțin 30 ani (8 ani fără reparații generale), timp în care pe baza măsurilor luate împotriva coroziunii, cu ocazia lucrărilor de reparații generale, nu va fi necesară demontarea amenajărilor interioare.


Ca și construcție, tramvaiele trebuie să fie unidirecționale, să aibă podea 100% coborâtă pe toată suprafața destinată pasagerilor, cu facilități (rampe/rampă) pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor și a persoanelor cu mobilitate redusă. Nu sunt acceptate modelele de tramvaie bidirecționale.
Tramvaiele trebuie să fie formate din module unite între ele prin burdufuri etanșe care să asigure o legătură elastică între caroseriile modulelor și să fie propulsate prin intermediul boghiurilor motoare.
Tramvaiele trebuie să aibă minim trei uși duble de serviciu comandate electric comandate electronic și acționate electric, cu lățimea minimă de 1000 mm, pentru urcarea și coborârea călătorilor, accesibile pe partea dreaptă a tramvaiului în direcția de mers. În plus față de cele trei uși duble, tramvaiele pot avea și uși simple (uși cu o singură foaie), respectiv prima ușă din partea din față lângă cabina vatmanului, respectiv ultima ușă, din partea din spate a tramvaiului lângă postul de conducere suplimentar pentru mersul în spate, ambele variante constructive fiind acceptate de către achizitor.
Ușile vor fi prevăzute cu sistem de siguranță antistrivire, cu buton de precomandă a deschiderii ușilor în stații, atât din interior cât și din exterior, respectiv cu buton pentru deschiderea ușilor în caz de urgență. Tramvaiele trebuie să nu permită deplasarea cu ușile deschise cu excepția cazurilor în care acesta funcționează în regim de avarie cu viteză redusă și fără călători.
Tramvaiele trebuie să aibă o capacitate de transport totală de minim 100 locuri, respectiv 6 persoane/m2 (calculate la 0,167 m2/călător în picioare) din care minim 32 pe scaune fixe, nerabatabile, din care minim 6 accesibile din low floor, plus vatmanul, conform SR 13342:1996 [67]. Producătorul poate suplimenta numărul de locuri pentru călători din tramvai prin montarea de scaune rabatabile. Ofertantul va prezenta o schiță detaliată a interiorului tramvaiului, va preciza suprafața care a stat la baza calculului numărului de călători în picioare și va furniza modul de calcul al suprafeței destinate călătorilor în picioare.
Scaunele pentru călători vor fi singulare și nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăți antigraffiti, antivandalism cu tapițeria rezistentă la uzură și murdărie. Tapițeria trebuie să poată fi schimbată ușor și să fie rezistentă la actele de vandalism.

Tramvaiele trebuie să fie echipate cu un bord modern prevăzut cu calculator de bord legat prin rețeaua CAN la toate echipamentului care asigură buna funcționare a tramvaiului.

Tramvaiele trebuie să fie echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, instalație de exhaustare a aerului viciat, sistem de numărare a călătorilor, cu instalație audio-video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații pentru persoanele cu dizabilități de vedere, instalație electrică a echipamentelor de ticketing, instalație de informare a călătorilor atât la interior cât și la exterior.
Tramvaiele trebuie să fie echipate cu echipament wireless pentru emisia și recepția semnalelor privind funcționarea și modificări intervenite în exploatare (echipament trebuie să permită descărcarea datelor de exploatare și funcționare a tramvaielor). Tramvaiele trebuie să fie dotate cu echipament care să nu permită plecarea din stațiile de parcurs cu ușile deschise, echipament pentru comanda automată a schimbării macazurilor, echipament care să permită furnizarea de internet wireless în compartimentul pentru călători, echipament pentru monitorizare și urmărire prin GPS de către dispeceratele pentru tramvaie etc.
Sistemul de ticketing și sistemul GPS/management al flotei vor fi compatibile cu sistemele existente la fiecare utilizator, dacă acestea există.

Tramvaiele trebuie să aibă boghiuri care să poată asigura cerințe de podea 100% coborâtă pe toată suprafața destinată pasagerilor.
Tramvaiele vor fi prevăzute cu o instalație de supraveghere video la interior și la exterior. Sistemul va cuprinde un număr de minim 10 camere digitale color, cu înregistrare audio, de înaltă rezoluție, tip dom, cu carcasă antivandalism.
Tramvaiele vor fi echipate de către ofertant cu un sistem pentru internet gratuit WI-FI, pentru călători, fiind dotate cu router WI-FI separat pentru furnizare de servicii de internet gratuit călătorilor.

Tramvaiele vor fi conservate și ambalate corespunzător modului de transport, pe cale ferată sau prin mijloace proprii, inclusiv toate taxele legale și asigurările de transport, pe răspunderea și pe costurile ofertantului.

Sursa : http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100041287?fbclid=IwAR2VRFZsHJQuB9L3-A7TqZalrYGuUdrMwQHx2jcMLBnv89J9sxutRrcmrYw

Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 979
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții - Pagina 3 Empty Re: Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții

la data de Iulie 2nd 2019, 4:20 pm
Turcii de la Durmazlar şi Electroputere VFU Paşcani se bat pe al treilea cel mai mare contract de tramvaie din România

Turcii de la Durmazlar şi Electroputere VFU Paşcani au depus oferte la licitaţia pentru achiziţia a 40 de tramvaie pentru oraşele Ploieşti (20), Galaţi (10) şi Brăila (10). Cu o valoare estimată de 320 de milioane de lei, acesta este a treia cea mai mare licitaţie pentru tramvaie din ţară, după cele de la Bucureşti şi Timişoara.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) a primit două oferte la licitaţia pentru achiziţia a 40 de tramvaie de 18 metri lungime destinate oraşelor Ploieşti, Galaţi şi Brăila.

Cele două oferte au fost depuse de Electroputere VFU Paşcani şi de producătorul din Turcia Durmazlar.

Turcii mai participă şi la licitaţia pentru 100 de tramvaie în Bucureşti, cea mai mare din România, cu o valoare estimată de 845 milioane de lei.

De asemenea, Electroputere VFU Paşcani participă la a doua cea mai mare licitaţie de tramvaie din România, cea pentru 40 de tramvaie cu autonomie de la Timişoara, cu o valoare estimată de 462 de milioane de lei.

MDRAP a lansat pe 15 ianuarie licitația pentru achiziția a 40 de tramvaie destinate transportului public din trei orașe: Ploiești (20), Brăila (10) și Galați (10). Valoarea achiziției este estimată la 320 de milioane de lei (68 milioane de euro), adică 1,7 milioane de euro/bucata.

Tramvaiele trebuie să fie noi, cu o lungime de 18 metri, cu podea 100% coborâtă pe toată suprafața disponibilă pentru pasageri, cu viteza maximă de circulație de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră. Durata de viață a tramvaielor trebuie să fie de cel puțin 30 ani (8 ani fără reparații generale), conform Caietului de Sarcini.

De asemenea, tramvaiele trebuie să fie unidirecționale, cu facilități (rampe/rampă) pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor și a persoanelor cu mobilitate redusă. Nu sunt acceptate modelele de tramvaie bidirecționale.

Tramvaiele trebuie să aibă minim trei uși duble de serviciu comandate electric comandate electronic și acționate electric, cu lățimea minimă de 1000 mm, pentru urcarea și coborârea călătorilor, accesibile pe partea dreaptă a tramvaiului în direcția de mers.

În plus față de cele trei uși duble, tramvaiele pot avea și uși simple (uși cu o singură foaie), respectiv prima ușă din partea din față lângă cabina vatmanului, respectiv ultima ușă, din partea din spate a tramvaiului lângă postul de conducere suplimentar pentru mersul în spate, ambele variante constructive fiind acceptate de către achizitor.

Tramvaiele trebuie să aibă o capacitate de transport totală de minim 100 locuri, respectiv 6 persoane/m2 (calculate la 0,167 m2/călător în picioare) din care minim 32 pe scaune fixe, nerabatabile, din care minim 6 accesibile din low floor, plus vatmanul. Producătorul poate suplimenta numărul de locuri pentru călători din tramvai prin montarea de scaune rabatabile.

Scaunele pentru călători vor fi singulare și nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăți antigraffiti, antivandalism cu tapițeria rezistentă la uzură și murdărie. Tapițeria trebuie să poată fi schimbată ușor și să fie rezistentă la actele de vandalism.

Tramvaiele trebuie să fie echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, instalație de exhaustare a aerului viciat, sistem de numărare a călătorilor, cu instalație audio-video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații pentru persoanele cu dizabilități de vedere, instalație electrică a echipamentelor de ticketing, instalație de informare a călătorilor atât la interior cât și la exterior.

https://www.economica.net/turcii-de-la-durmazlar-si-electroputere-vfu-pascani-se-bat-pe-al-treilea-cel-mai-mare-contract-de-tramvaie-din-romania_170801.html
Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 979
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții - Pagina 3 Empty Re: Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții

la data de Octombrie 2nd 2019, 11:51 am
POR 2014-2020: MUNICIPIUL PLOIEȘTI VA BENEFICIA DE 20 DE TRAMVAIE

20 de tramvaie, cu lungimea de 18 metri, care vor deservi rutele de transport public nr. 101 și 102 din municipiul Ploiești (jud. Prahova), vor fi achiziţionate cu fonduri europene asigurate prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP).

Ordinul de finanţare a proiectului a fost semnat pe 27 septembrie 2019, de ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, iar investiţia va fi implementată de MDRAP (în calitate de lider de parteneriat) şi municipiul Ploiești (în calitate de partener).

Obiectivul proiectului îl reprezintă promovarea mobilității urbane durabile prin crearea unui sistem de transport public eficient, ecologic și modern în municipiul reședință de județ Ploiești. Valoarea finanțării nerambursabile este de 157.503.021,42 lei, iar perioada de implementare - de 48 de luni.

Proiectul a fost depus în cadrul apelului cu numărul POR/2018/4/4.1/3/în parteneriat, Obiectivul specific 4.1 „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă” din Axa prioritară 4 ”Sprijinirea dezvoltării urbane durabile” a POR 2014-2020.

POR 2014-2020 este unul dintre programele prin care România poate accesa fondurile europene structurale și de investiții provenite din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR), în perioada actuală de programare. Alocarea estimată se ridică la 8,38 miliarde euro, din care 6,86 miliarde de euro reprezintă sprijinul UE (prin FEDR), iar 1,52 miliarde de euro - contribuția națională. Autoritatea de Management a programului funcționează la nivelul MDRAP.

POR 2014-2020 finanțează proiecte care contribuie la obiectivul general de creştere a competitivităţii economice şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale comunităţilor locale şi regionale, prin sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri, a infrastructurii şi serviciilor, pentru dezvoltarea durabilă a regiunilor, astfel încât acestea să-şi poată gestiona în mod eficient resursele şi să-şi valorifice potenţialul de inovare şi de asimilare a progresului tehnologic.

Link : https://www.mdrap.ro/comunicare/presa/comunicate/-8453
Continut sponsorizat

Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții - Pagina 3 Empty Re: Tramvaie: Știri. Noutăți. Discuții

Sus
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum