TransPloiesti
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

In jos
avatar
PREZIOSO
Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. - Pagina 2 Empty Stiri si discutii legate de transformarea

16/2/2016, 14:47
Cele două autobuze transformate să funcţioneze cu GPL n-au fost încă omologate
Cale lungă pentru atragerea fondurilor de la Ministerul Mediului în vederea transformării autobuzelor MAN ale Transport Călători Express din funcţionare Diesel în funcţionare cu GPL. În curând se vor împlini doi ani de la aprobarea hotărârii Consiliului Local prin care Ploieştiul să figureze în programul derulat de Ministerul Mediului. Doar două autobuze au fost transformate, însă nici până acum mijloacele de transport nu au fost omologate.

Câştigătorul licitaţiei este Asocierea SC Inter-Gas România SRL - SC MA.Gas SRL şi SC NGV Gas SRL, cu lider al asocierii SC Inter-Gas România SRL. Preţul contractului: 17.799.996, 35 de lei, la care se adaugă 4.271.999 lei TVA.
Potrivit conducerii TCE, firma din Bucureşti care a câştigat licitaţia trebuie să omologheze autobuzele într-o ţară din comunitatea europeană, în România neexistând aparatura necesară în acest sens

„Cele două autobuze se află în exploatarea TCE. Firma care a realizat transformarea are la dispoziţie un termen de şase luni pentru omologare, termen în care este valabilă şi cartea de identitate. În această perioadă, TCE va realiza şi o analiză referitoare la determinarea consumului. De altfel, programul derulat de Ministerul Mediului a vizat printre altele reducerea gradului de poluare, dar şi un consum redus de combustibil, prin transformarea autobuzelor de pe consum Diesel pe GPL. Autobuzele au o garanţie de 3 ani”, a declarat pentru observatorulph.ro Cristian Iancovici, directorul general al TCE Ploieşti.

Potrivit programului, 50 de autobuze trebuie să fie transformate din funcţionare Diesel în funcţionare GPL.

Sursa: http://www.observatorulph.ro/administratie/62522-cele-doua-autobuze-transformate-sa-functioneze-cu-gpl-n-au-fost-inca-omologate
RobertCodescu
RobertCodescu
Mesaje : 42
Data de inscriere : 28/04/2016
Varsta : 52
Localizare : Ploieşti
http://www.cartileploiestiului.wordpress.com

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. - Pagina 2 Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

29/4/2016, 17:52
Cu 2 autobuze nu se face ecologie, însă este un început aşa că ...
avatar
dan_s
Mesaje : 3
Data de inscriere : 05/03/2016

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. - Pagina 2 Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

27/5/2016, 16:58
PREZIOSO a scris:Cele două autobuze transformate să funcţioneze cu GPL n-au fost încă omologate
Cale lungă pentru atragerea fondurilor de la Ministerul Mediului în vederea transformării autobuzelor MAN ale Transport Călători Express din funcţionare Diesel în funcţionare cu GPL. În curând se vor împlini doi ani de la aprobarea hotărârii Consiliului Local prin care Ploieştiul să figureze în programul derulat de Ministerul Mediului. Doar două autobuze au fost transformate, însă nici până acum mijloacele de transport nu au fost omologate.

Câştigătorul licitaţiei este Asocierea SC Inter-Gas România SRL - SC MA.Gas SRL şi SC NGV Gas SRL, cu lider al asocierii SC Inter-Gas România SRL. Preţul contractului: 17.799.996, 35 de lei, la care se adaugă 4.271.999 lei TVA.
Potrivit conducerii TCE, firma din Bucureşti care a câştigat licitaţia trebuie să omologheze autobuzele într-o ţară din comunitatea europeană, în România neexistând aparatura necesară în acest sens

„Cele două autobuze se află în exploatarea TCE. Firma care a realizat transformarea are la dispoziţie un termen de şase luni pentru omologare, termen în care este valabilă şi cartea de identitate. În această perioadă, TCE va realiza şi o analiză referitoare la determinarea consumului. De altfel, programul derulat de Ministerul Mediului a vizat printre altele reducerea gradului de poluare, dar şi un consum redus de combustibil, prin transformarea autobuzelor de pe consum Diesel pe GPL. Autobuzele au o garanţie de 3 ani”, a declarat pentru observatorulph.ro Cristian Iancovici, directorul general al TCE Ploieşti.

Potrivit programului, 50 de autobuze trebuie să fie transformate din funcţionare Diesel în funcţionare GPL.

Sursa: http://www.observatorulph.ro/administratie/62522-cele-doua-autobuze-transformate-sa-functioneze-cu-gpl-n-au-fost-inca-omologate

Care sunt autobuzele care sunt deja transformate ?
Ceva poze cu ele se pot obtine de la sursele din TCE ?
Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 995
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. - Pagina 2 Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

11/8/2016, 16:39
Doar 5 autobuze TCE au fost dotate cu GPL... Și nici acelea nu funcţionează prea bine

Proiectul Primăriei Ploieşti din 2014 privind echiparea unor autobuze TCE cu instalaţii GPL nu este finalizat nici la această dată, iar programul cam scârţâie.

Proiectul este finanţat din fonduri nerambursabile de la Ministerul Mediului iar valoarea acestei modernizări se ridică la suma de 5 milioane de euro.

Deşi până la această dată 50 de autobuze MAN cu motoare diesel din curtea TCE Ploieşti trebuiau modernizate cu această instalaţie, numai cinci autobuze au fost echipate, iar la teste s-au comportat destul de prost.

Cele cinci autobuze au fost omologate de către RAR şi au intrat în probe pe anumite trasee din Ploieşti. Potrivit surselor, s-au constatat numeroase deficienţe la accelerare şi urcare în rampă. Practic motorul îşi pierde „suflul“ la anumite turaţii.

În urma acestei „modernizări“ puterea motorului de 150 kW (201 CP) a scăzut la 110 kW (147 CP). Norma de poluare după „modernizare“ este de Euro 3, destul de puţin faţă de pretenţiile iniţiale şi la valoarea aceasta.

Iniţial se arăta că introducerea sistemului GPL va diminua sensibil emisiile poluante şi reducerea costurilor cu motorina cu circa 40%. Conversia pe G.P.L. presupune o garanţie intre 18 si 24 luni, după transformarea motorului, recuperarea în timp scurt a investiţiei, în funcţie de rulajul lunar al autobuzului.

Câştigătorul licitaţiei este asocierea SC Inter-Gas România SRL - SC MA.Gas SRL şi SC NGV Gas SRL la preţul de 22.071.987 lei cu TVA inclus (4,9 milioane de euro).

Astfel, preţul echipării unui singur autobuz cu sistem de alimentare GPL se va ridica la suma de 98.097 euro.

Preţurile unor autobuze urbane noi variază de la 100-120.000 euro pentru un Isuzu Citibus până la 180-210.000 euro pentru un Mercedes Citaro.

Soluţia propusă nu a fost agreată totuşi de mulţi angajaţi ai RATP, care arată că sistemele hibride pe bază de GPL grăbesc uzura motoarelor şi că într-un timp foarte scurt autobuzele respective îşi vor încheia ciclul de funcţionare înainte de termen.

http://www.telegrama.ro/administratie/item/52128-doar-5-autobuze-tce-au-fost-dotate-cu-gpl-si-nu-functioneaza-prea-bine.html
avatar
PREZIOSO
Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. - Pagina 2 Empty Stiri si noutati

23/8/2016, 10:04
O intrebare: daca au fost 5 milioane de euro, scuze daca gresesc pentru cele 50 autobuze si au ramas doar 5 autobuze, banii unde sunt?
avatar
PREZIOSO
Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. - Pagina 2 Empty Stiri

13/12/2016, 09:47
Afacerea autobuze cu GPL la Ploiești miroase urât. Document oficial

Transformarea a 50 de autobuze vechi ale TCE Ploiești, cu motorizare Diesel în unele cu alimentare pe GPL s-a dovedit a fi un eșec.

Până acum au fost modificate numai cinci autobuze și acestea cu probleme. Cel puțin așa rezultă dintr-un document oficial al Primăriei Ploiești.

Afacerea a începutîn 2015, când între Municipiul Ploiești și Asocierea S.C.Inter-Gas Romania SRL- S.C. GI.Ma.Gas SRL-S.C. NGV Gas SRL s-a încheiat un contract având ca obiect:”Transformarea autobuzelor din functionare Diesel in functionare cu gaz petrolier lichefiat in municipiul Ploiesti”. Deși Ministerul Mediului, finanțatorul programului, a stabilit ca data finalizării contractelor de execuție nu poate depăși 30.09.2016, acest lucru nu s-a întâmplat, cel puțin la Ploiești.

Potrivit raportului de specialitate care a ajuns pe masa consilierilor ploieșteni, RAR a avertizat furnizorul asupra faptului că utilizarea GPL nu conduce automat la reducerea emisiilor poluante si a gazelor cu efect de sera, astfel incat este necesara o verificare atat a motorului modificat, cat si a compatibilitatii instalatiei cu modul specific de utilizare-transport urban ce presupune accelerari si decelerari dese.

Acest lucru a fost confirmat după ce TCE a testat în trafic cele cinci autobuze modificate, specialiștii societății de transport constatând următoarele:

-aparitia mai multor defectiuni (furtun spart, consum ridicat de antigel, pierderi de ulei, etc.), remediate de catre AsociereaS.C.Inter-Gas Romania SRL- S.C. GI.Ma.Gas SRL-S.C. NGV Gas SRL;

-economia estimata de catre S.C.TCE SA Ploiesti, corelata ca datele furnizate de catre S.C.Inter-Gas Romania SRL este de 1.035.972 lei/an pentru cele 50 de autobuze, deci 1726,62 lei/ autobuz/luna, deci o investitie de 5 milioane de euro pentru o economie de 1 milion lei/an

-puterea pentru 4 autobuze s-a diminuat de la 162 kW la 110kW si pentru al cincilea autobuz de la 206 kW la 110 kW, ceea ce genereaza imposibilitate utilizarii acestor autobuze pe drumuri in panta (poduri).

Potrivit aceluiași document, la data de 07.11.2016, S.C.TCE SA Ploiesti a transmis situatia privind functionarea celor 5 autobuze in lunile septembrie si octombrie, din care rezulta un consum de GPL mai mare decat cel estimat, precum si interventii accidentale (pierderi de ulei, presiune scazuta ulei, etc.) care cuantificate micsoreaza economia estimata prin transformarea autobuzelor. In perioada la care se face referire functionarea autobuzelor s-a facut sub supravegherea reprezentantului constructorului, care a facut reglaje si intervenţii asupra calculatorului GPL in scopul incadrarii in nivelul admis de noxe la statia ITP.

Concluziile experimentului sunt următoarele:

-investitia pentru transformarea autobuzelor din functionare Diesel in functionarea cu GPL este de 100.000 euro/autobuz (Euro 3), in timp ce investitia pentru un autobuz nou (Euro 6) are o valoare estimata de 210.000 euro;

-nivelul noxelor pentru un autobuz transformat este mai mare decat pentru un autobuz nou, deci impactul asupra mediului se apreciaza a fi mai bun in cazul unui autobuz EURO 6 decat in cazul unui autobuz EURO 3;

-durata de viata a autobuzelor transformate din Diesel in GPL este estimata la aproximativ 10 ani de catre proiectant (6 ani de catre utilizator), comparativ cu cea a unui autobuz nou care este de 16 ani;

-pe de alta parte conditiile de confort si siguranta a cetatenilor, precum si siguranta circulatiei se apreciaza a fi mai bune in cazul unui autobuz EURO 6 decat in cazul unui autobuz EURO 3.

Sursa: http://www.observatorulph.ro/administratie/74048-afacerea-autobuze-cu-gpl-miroase-urat-document-oficial
avatar
PREZIOSO
Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. - Pagina 2 Empty Stiri si discutii

14/12/2016, 14:07
Primaria Ploiesti vrea sa reia proiectul de trecere a autobuzelor pe GPL

Finantat de Ministerul Mediului si încheiat în aceasta toamna, cu un esec de proportii, dupa convertirea a 5 autobuze din totalul de 50 incluse, proiectul municipalitatii ploiestene de trecere a mijloacelor de transport vechi pe GPL ar putea fi reluat din 2017.

Primarul Adrian Dobre a pus în dezbatere, la sedinta Consiliului Local, un proiect privind prelungirea conventiei de finantare de la Ministerul Mediului, în speranta ca, în urmatoarele luni, mai multe autobuze din parcul auto al Transport Calatori Expres ar putea intra în program.

Daca ambele institutii aproba prelungirea programului, municipalitatea urmeaza, cel mai probabil, sa lanseze o noua procedura de achizitie, pentru selectarea firmei sau firmelor care sa se ocupe de trecerea autobuzelor vechi de la motorizarea diesel la cea GPL.

Solicitarea vine în conditiile în care vechiul contract, semnat în mandatul Badescu, a dus la convertirea a cinci autobuze, dintr-un total de 50 incluse în lista.

La acea vreme întârzierile majore au fost puse pe seama lipsei unei institutii abilitate care sa certifice noile norme de poluare ale motoarelor, în conditiile în care municipalitatea solicitase ca, în urma programului, autobuzele sa obtina o eficienta mai mare, iar norma de poluare sa fie îmbunatatita sau cel putin mentinuta.

La aceste probleme, se adauga cele întâmpinate ulterior firmei de transport a municipalitatii, care a reclamat ca, dupa punerea în circulatie a celor cinci autobuze convertite, consumul nu a scazut considerabil si, pe deasupra, au apaprut unele probleme tehnice (pierderi de ulei) care au crescut costurile de exploatare estimate initial.

Sursa: http://www.bestfm.ro/primaria-ploiesti-vrea-sa-reia-proiectul-de-trecere-a-autobuzelor-pe-gpl/
Continut sponsorizat

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. - Pagina 2 Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

Sus
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum