SC TCE Ploiești SA: Muzeu ( virtual )
1/5/2011, 10:50
Dacă muzeele Municipiului Ploiești nu v-au uimit, ( greu de crezut ), vă invit să privim „ exponatele ”, ce-i drept, virtuale, ale Muzeului S.C. Transport Călători Express S.A. Ploiești. Precum minunatele muzee ale vehiculelor de transport public din Viena, Timișoara ori Londra, orașul nostru ar beneficia de puncte în plus la capitolul „ cultură ” prin construirea unui asemenea muzeu.
Echipa forumului TransPloiești își propune ca muzeul să beneficieze de următoarele exponate, dar și de anumite obiecte precum indicatoare vechi, fotografii din biblioteca Societății / din arhivă, date și informații legate de trecutul TCE / RATP / IJTL, dar și o mulțime de alte lucruri interesante, cum ar fi un stand de unde să putem achiziționa vederi, cărți dedicate transportului public ploieștean și multe alte obiecte. Sunt sigur că nu vor veni doar pasionații de transport public din țară, ci o sumedenie de turiști ori oameni simplii care nu doresc decât să se informeze în legătură cu trecutul, prezentul și viitorul TCE.
De ce ne străduim? Pentru că ne pasă.
Așadar, vehiculele prezentate mai jos vor fi:
Tramvaie:
- V3A Clasic
- Timis
- V3A 97M FAUR (#051)
- Loohner
- Tatra KT4D (#092)
- Tatra KT4DM (#101)
Troleibuze:
- Rocar 312 E (#5203)
- Berliet ER 100 (#5208)
- FBW 91 GTS (#5214)
- NEOPLAN N6121 (#5201)
- NEOPLAN N6141 DE (prototip)
Autobuze:
- Rocar / DAC 112 (#2202)
- Rocar / DAC 117
- Ikarus 260
- Ikarus 280
- ISUZU 22MD (#3001)
- Karosa B931 (#2295)
- MAN SL222 (#3022)
- MAN SL223 (#3042)
- MAN SL283 (#3037)
- BMC 215 SCB - PROBUS
Echipa forumului TransPloiești își propune ca muzeul să beneficieze de următoarele exponate, dar și de anumite obiecte precum indicatoare vechi, fotografii din biblioteca Societății / din arhivă, date și informații legate de trecutul TCE / RATP / IJTL, dar și o mulțime de alte lucruri interesante, cum ar fi un stand de unde să putem achiziționa vederi, cărți dedicate transportului public ploieștean și multe alte obiecte. Sunt sigur că nu vor veni doar pasionații de transport public din țară, ci o sumedenie de turiști ori oameni simplii care nu doresc decât să se informeze în legătură cu trecutul, prezentul și viitorul TCE.
De ce ne străduim? Pentru că ne pasă.
Așadar, vehiculele prezentate mai jos vor fi:
Tramvaie:
- V3A Clasic
- Timis
- V3A 97M FAUR (#051)
- Loohner
- Tatra KT4D (#092)
- Tatra KT4DM (#101)
Troleibuze:
- Rocar 312 E (#5203)
- Berliet ER 100 (#5208)
- FBW 91 GTS (#5214)
- NEOPLAN N6121 (#5201)
- NEOPLAN N6141 DE (prototip)
Autobuze:
- Rocar / DAC 112 (#2202)
- Rocar / DAC 117
- Ikarus 260
- Ikarus 280
- ISUZU 22MD (#3001)
- Karosa B931 (#2295)
- MAN SL222 (#3022)
- MAN SL223 (#3042)
- MAN SL283 (#3037)
- BMC 215 SCB - PROBUS
I.Tramvaie
26/6/2013, 00:49
V3A Clasic
Tramvaiele V3A au fost aduse la Ploiești după 1989. Extinderea accelerată a rețelei de tramvai (de la o linie în 1987 la 7 linii în 1989) a dus la necesitatea suplimentării parcului de tramvaie. Astfel, în Ploiești au ajuns nu mai puțin de 30 de tramvaie V3A. Deși erau masive, avantajul lor era acela că aveau o lungime generoasă și implicit o capacitate mare de transport într-un singur vagon motor. Ultimele dintre ele au fost retrase în 2003, an în care au fost retrase și vagoanele Timiș și în care tramvaiul Ploieștean a suferit un declin imens odată cu desființarea liniei Armoniei - Uztel.
Producător: Uzina de Reparații Atelierele Centrale (URAC) București
An de fabricație: >1985
Numere de Parc: #7001 #7002 #7003 #7004 #7005 #7007 #7008 #7010 #7013 #7014 #7018 #7019 #7023 #7024 #7028 #7029 #7030 #7031 #7032 #7033 #7034 #7035 #7036 #7037 #7041 #7042 #7045 #7047 #7048
Sursa info: www.transport-in-comun.ro
Tramvaiele V3A au fost aduse la Ploiești după 1989. Extinderea accelerată a rețelei de tramvai (de la o linie în 1987 la 7 linii în 1989) a dus la necesitatea suplimentării parcului de tramvaie. Astfel, în Ploiești au ajuns nu mai puțin de 30 de tramvaie V3A. Deși erau masive, avantajul lor era acela că aveau o lungime generoasă și implicit o capacitate mare de transport într-un singur vagon motor. Ultimele dintre ele au fost retrase în 2003, an în care au fost retrase și vagoanele Timiș și în care tramvaiul Ploieștean a suferit un declin imens odată cu desființarea liniei Armoniei - Uztel.
Producător: Uzina de Reparații Atelierele Centrale (URAC) București
An de fabricație: >1985
Numere de Parc: #7001 #7002 #7003 #7004 #7005 #7007 #7008 #7010 #7013 #7014 #7018 #7019 #7023 #7024 #7028 #7029 #7030 #7031 #7032 #7033 #7034 #7035 #7036 #7037 #7041 #7042 #7045 #7047 #7048
Lungimea vagonului | 27180 mm |
Masa vagonului încărcat | 55 t |
Înăltimea vagonului (cu patograful coborât) | 4200 mm |
Capacitatea maximă | 249 călători |
Rampa maximă: | 6% |
Puterea motoarelor: | 2*120 kW |
Viteza maximă | 55 km/h |
Re: SC TCE Ploiești SA: Muzeu ( virtual )
15/8/2013, 01:02
Timis
Tramvaiele Timiș au intrat în istoria transportului public ploieștean, debutând între anii 1988-1989, reprezentând primele tramvaie ale Municipiului Ploiești. Zgomotoase și rigide, acestea au fost produse pentru noi în serie de 16 tramvaie ( 16 vagoane motor + 16 vagoane remorcă ), fiind oprite definitiv în 2003, odată cu venirea ultimelor tramvaie Tatra. A urmat apoi casarea, astfel încât în 2009 au fost casate ultimele 2 cupluri, #013 + #413 și #014 + #414. În depou mai poate fi găsit un singur tramvai Timiș, transformat în plug, #5008.
Producător: Electrometal TM
Ani fabricație: 1988 - 1989
Numere de parc: #7006 + #7106, #7009 + #7109, #7011 + #7111, #7012 + #7112, #7015 + #7115, #7017 + #7117, #7020 + #7120, #7022 + #7122, #7025 + #7125, #7027 + #7127, #7038 + #7138, #7040 + #7140, #7043 + #7143, #7044 + #7144, #7046 + #7146, #7049 + #7149.
(Sursa info: www.transport-in-comun.ro)
(Sursa foto: www.shugotram.jp)
Tramvaiele Timiș au intrat în istoria transportului public ploieștean, debutând între anii 1988-1989, reprezentând primele tramvaie ale Municipiului Ploiești. Zgomotoase și rigide, acestea au fost produse pentru noi în serie de 16 tramvaie ( 16 vagoane motor + 16 vagoane remorcă ), fiind oprite definitiv în 2003, odată cu venirea ultimelor tramvaie Tatra. A urmat apoi casarea, astfel încât în 2009 au fost casate ultimele 2 cupluri, #013 + #413 și #014 + #414. În depou mai poate fi găsit un singur tramvai Timiș, transformat în plug, #5008.
Producător: Electrometal TM
Ani fabricație: 1988 - 1989
Numere de parc: #7006 + #7106, #7009 + #7109, #7011 + #7111, #7012 + #7112, #7015 + #7115, #7017 + #7117, #7020 + #7120, #7022 + #7122, #7025 + #7125, #7027 + #7127, #7038 + #7138, #7040 + #7140, #7043 + #7143, #7044 + #7144, #7046 + #7146, #7049 + #7149.
Vagon motor | Remorcă | |
Lungimea vagonului | 14100 mm | 14100 mm |
Masa vagonului încărcat | 21,5 t | 21,5 t |
Înăltimea vagonului (cu patograful coborât) | 3460 mm | 3460mm |
Capacitatea maximă | 164 călători | 164 călători |
Rampa maximă: | 60% | − |
Puterea motoarelor: | 2 * 140 kW | − |
Viteza maximă | 70 km/h | − |
(Sursa foto: www.shugotram.jp)
Re: SC TCE Ploiești SA: Muzeu ( virtual )
15/8/2013, 01:08
V3A 97M FAUR
Tramvaiul are un istoric interesant. Din anul 1997, de când a fost modernizat, pe atunci RATP Ploiești, intenționa modernizarea parcului de tramvaie, astfel încât trebuia să încheie un contract cu FAUR București, companie ce se ocupa cu modernizarea V3A-urilor clasice. Ajunge primul tramvai, din câte am înțeles, vehiculul fiind unul nou ori al RATB, însă RATP îl refuză pe motivul culorii ( roz, mai apoi, tramvaiele din București care au fost vopsite în această schemă purtând denumirea de „Panterele Roz” ). Astfel, tramvaiul este revopsit și ajunge în Ploiești. Având un preț piperat pentru fosta Regie, aceasta achiziționează un singur vehicul, pe #051, devenind un model unicat. A reprezentat un vehicul modern pentru străzile Ploieștiului, un tramvai spațios ce prezenta siguranță. Asta până când fondurile necesare lui nu au mai fost, astfel încât s-a decis retragerea lui, deservind liniile doar în cazul zilelor speciale, devenind în cele din urmă „Tramvaiul Copiilor”. În momentul de față, acesta se află în depoul TCE, fiind conservat și aștetpând un miracol, minunea constând în fonduri care să îi asigure reparația capitală a acestui vehicul. Câteva fotografii:
Exterior:
Interior:
Tramvaiul are un istoric interesant. Din anul 1997, de când a fost modernizat, pe atunci RATP Ploiești, intenționa modernizarea parcului de tramvaie, astfel încât trebuia să încheie un contract cu FAUR București, companie ce se ocupa cu modernizarea V3A-urilor clasice. Ajunge primul tramvai, din câte am înțeles, vehiculul fiind unul nou ori al RATB, însă RATP îl refuză pe motivul culorii ( roz, mai apoi, tramvaiele din București care au fost vopsite în această schemă purtând denumirea de „Panterele Roz” ). Astfel, tramvaiul este revopsit și ajunge în Ploiești. Având un preț piperat pentru fosta Regie, aceasta achiziționează un singur vehicul, pe #051, devenind un model unicat. A reprezentat un vehicul modern pentru străzile Ploieștiului, un tramvai spațios ce prezenta siguranță. Asta până când fondurile necesare lui nu au mai fost, astfel încât s-a decis retragerea lui, deservind liniile doar în cazul zilelor speciale, devenind în cele din urmă „Tramvaiul Copiilor”. În momentul de față, acesta se află în depoul TCE, fiind conservat și aștetpând un miracol, minunea constând în fonduri care să îi asigure reparația capitală a acestui vehicul. Câteva fotografii:
Exterior:
Interior:
Re: SC TCE Ploiești SA: Muzeu ( virtual )
15/8/2013, 01:36
TATRA KT4D
Date tehnice:
Lungimea vagonului (inclusiv tampoanele): 19054 mm
Lungimea caroseriei: 18110 mm
Latimea vagonului: 2200 mm
Înăltimea vagonului: 3100 mm
Distanta între boghiuri: 8900 mm
Distanta între osiile aceluiasi boghiu: 1900 mm
Locuri pe scaune: 38
Locuri în picioare: 83
Tipul motorului :TE 022 H
Puterea nominală a motoarelor: 4 * 45 kW
Masa vagonului: 20,3 t
Viteza maximă : 65 km/h
Acţionare: Accelerator/ Chopper (modernizare)
Sursa: Dragos Anoaica
Voi prezenta 3 variante incercate de RATP cu ajutorul tramvaielor #070, #092 si #099.
#070
Ex Potsdam #007 ( 1977-1992 ) | #008 ( 1992 - 1996 )| Ex RATP Ploiesti #55070 / #45070 / #5070
Tramvaiul a fost adus in 1996; de atunci, acesta a suferit diverse modificari precum : revopsiri / RK / cosmetizari. Dupa o perioada scurta, acesta a fost revopsit in schema "de baza".
Foto: aprilie 2003 ( www.shugotram.jp )
Date tehnice:
Lungimea vagonului (inclusiv tampoanele): 19054 mm
Lungimea caroseriei: 18110 mm
Latimea vagonului: 2200 mm
Înăltimea vagonului: 3100 mm
Distanta între boghiuri: 8900 mm
Distanta între osiile aceluiasi boghiu: 1900 mm
Locuri pe scaune: 38
Locuri în picioare: 83
Tipul motorului :TE 022 H
Puterea nominală a motoarelor: 4 * 45 kW
Masa vagonului: 20,3 t
Viteza maximă : 65 km/h
Acţionare: Accelerator/ Chopper (modernizare)
Sursa: Dragos Anoaica
Voi prezenta 3 variante incercate de RATP cu ajutorul tramvaielor #070, #092 si #099.
#070
Ex Potsdam #007 ( 1977-1992 ) | #008 ( 1992 - 1996 )| Ex RATP Ploiesti #55070 / #45070 / #5070
Tramvaiul a fost adus in 1996; de atunci, acesta a suferit diverse modificari precum : revopsiri / RK / cosmetizari. Dupa o perioada scurta, acesta a fost revopsit in schema "de baza".
Foto: aprilie 2003 ( www.shugotram.jp )
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum