- BogdanPetriniCo-Administrator
- Mesaje : 341
Data de inscriere : 13/09/2013
Varsta : 27
Localizare : Ploiesti, PH, RO
Chestionar de opinie în legătură cu serviciile TCE Ploiești
25/3/2015, 17:06
În lunile ianuarie și februarie am participat la o serie de traininguri și întâlniri cu autorități locale în cadrul proiectului "Inițiativă Pentru Comunitatea Mea" organizat de Institutul pentru Democrație Participativă EuroQvorum. Scopul proiectului a fost de implicare a tinerilor în comunitatea din care fac parte, finalizându-se cu formarea unui grup de inițiativă locală care să rezolve o problemă a comunității noastre. Grupul din Ploiești abordează tema "Modalități de îmbunătățire a Transportului Public din Ploiești".
Deoarece opinia publică contează în egală măsură cu ideile propuse de grup, am realizat în cadrul forumului următorul chestionar de opinie pe care vă invit să îl completați. Are aproximativ 20 de întrebări în care vi se va cere să vă exprimați opinia în legătură cu sistemul de TP din Ploiești și să veniți cu câteva idei de îmbunătățire a acestuia.
Deoarece opinia publică contează în egală măsură cu ideile propuse de grup, am realizat în cadrul forumului următorul chestionar de opinie pe care vă invit să îl completați. Are aproximativ 20 de întrebări în care vi se va cere să vă exprimați opinia în legătură cu sistemul de TP din Ploiești și să veniți cu câteva idei de îmbunătățire a acestuia.
- BogdanPetriniCo-Administrator
- Mesaje : 341
Data de inscriere : 13/09/2013
Varsta : 27
Localizare : Ploiesti, PH, RO
Chestionarul este deja activ de aproximativ o săptămână jumate. În acest timp au fost înregistrate 310 răspunsuri, din care 181 (58.4%) bărbați și 129 (41.6%) femei, cu vârste cuprinse între 14 și 67 de ani și o medie a vârstelor de aproximativ 24 de ani. Da, tinerii și-au exprimat părerea mai mult decât ceilalți.
Câteva statistici generale arată în felul următor:
Peste 73% din respondenți utilizează zilnic serviciile TCE, în timp ce 16% de câteva ori pe săptămână.
Traseul 30 este de departe cel mai folosit, 196 de persoane (63%) afirmând că îl folosesc des. De altfel, acest lucru nu ne surprinde. Topul este completat de Traseul 101 (133 de respondenți), Traseul 1 (114 respondenți), Traseele 35/35B (107 respondenți) și Traseul 102 (91 de respondenți).
143 de persoane (46%) s-au declarat nici mulțumiți, dar nici nemulțumiți de timpii de așteptare în stații, în timp ce alți 70 (22,5%) s-au declarat mulțumiți, și tot același număr nemulțumiți.
La întrebarea: "Care este intervalul de succesiune ideal" călătorii au oferit răspunsuri ce au variat de la 2-3minute, până la 5-10 sau 15-30 de minute pentru traseele mai puțin solicitate. Majoritatea au căzut de comun acord pe un interval de aproximativ 5-7minute în cursul săptămânii și 10minute în weekend pe traseele principale, alții oferind sugestii pentru traseele secundare: 30min pe Tr.39/39B sau 401/402.
Peste 76% din respondenți consideră că parcul auto actual nu acoperă necesarul de transport.
200 de persoane (64.5%) au considerat rețeaua de transport accesibilă în timp ce alți 91 (29.5%) sunt de părere că este mai degrabă greu accesibilă.
Călătorii care au dat curs chestionarului au menționat că majoritatea traseelor ar trebui suplimentate. Pe de-o parte, traseele secundare (în special cele care ajung în zonele de Est din oraș) ar trebui suplimentate pe toată durata zilei, în timp ce traseele principale ar trebui suplimentate la orele de vârf. Un răspuns aproape unanim a fost Traseul 1, trei din patru călători afirmând că este primul care ar trebui suplimentat pe tot parcusrul zilei.
58.4% din cei care au răspuns călătoresc pe bază de autorizație gratuită, urmați de cei care folosesc biletul în formă tradițională, pe hârtie cu un procent de 19%. Doar 7 persoane au afirmat că plătesc călătoria prin SMS la numărul 7576, în timp ce alții au afirmat că plătesc doar atunci când stația de unde iau autobuzul este prevăzută cu un punct de distribuție al biletelor.
Din oferta tarifară, s-a considerat că cel mai accesibil titlu de călătorie este legimitația de 1 zi pe toate traseele. 160 de persoane (51.6) au considerat-o accesibilă la preț, față de doar 60 (19.4%) care au dar același răspuns biletului de 2lei.
Doar o mică parte au declarat că au ales serviciile TCE datorită accesibilității sau a unei oferte atractive, majoritzatea afirmând că necesitatea deplasării sau lipsa unei mașini personale este motivul pentru care merg cu autobuzul.
La ultimele întrebări, călătorii au fost în primă fază să menționeze unul sau mai multe aspecte care ar trebui îmbunătățite. Dincolo de răspunsul unanim de înnoire a parcului auto, cele mai comune răspunsuri includ:
Pe de altă parte, la întrebarea "Ce apreciați la TCE Ploiești?" răspunsurile comune au inclus:
Pe final, 49% din respondenți consideră că autobuzul este mijlocul de transport care trebuie dezvoltat cu prioritate, în timp ce 28% sunt pentru tramvai și doar 23% pentru troleu. Aproximativ o treime din total au acordat nota 7 serviciilor TCE, media tuturor notelor fiind 6.00.
Acestea fiind spuse, închei prin a spune că aștept în continuare opinia călătorilor, cel puțin până la un număr de 500 de respondenți.
Câteva statistici generale arată în felul următor:
Peste 73% din respondenți utilizează zilnic serviciile TCE, în timp ce 16% de câteva ori pe săptămână.
Traseul 30 este de departe cel mai folosit, 196 de persoane (63%) afirmând că îl folosesc des. De altfel, acest lucru nu ne surprinde. Topul este completat de Traseul 101 (133 de respondenți), Traseul 1 (114 respondenți), Traseele 35/35B (107 respondenți) și Traseul 102 (91 de respondenți).
143 de persoane (46%) s-au declarat nici mulțumiți, dar nici nemulțumiți de timpii de așteptare în stații, în timp ce alți 70 (22,5%) s-au declarat mulțumiți, și tot același număr nemulțumiți.
La întrebarea: "Care este intervalul de succesiune ideal" călătorii au oferit răspunsuri ce au variat de la 2-3minute, până la 5-10 sau 15-30 de minute pentru traseele mai puțin solicitate. Majoritatea au căzut de comun acord pe un interval de aproximativ 5-7minute în cursul săptămânii și 10minute în weekend pe traseele principale, alții oferind sugestii pentru traseele secundare: 30min pe Tr.39/39B sau 401/402.
Peste 76% din respondenți consideră că parcul auto actual nu acoperă necesarul de transport.
200 de persoane (64.5%) au considerat rețeaua de transport accesibilă în timp ce alți 91 (29.5%) sunt de părere că este mai degrabă greu accesibilă.
Călătorii care au dat curs chestionarului au menționat că majoritatea traseelor ar trebui suplimentate. Pe de-o parte, traseele secundare (în special cele care ajung în zonele de Est din oraș) ar trebui suplimentate pe toată durata zilei, în timp ce traseele principale ar trebui suplimentate la orele de vârf. Un răspuns aproape unanim a fost Traseul 1, trei din patru călători afirmând că este primul care ar trebui suplimentat pe tot parcusrul zilei.
58.4% din cei care au răspuns călătoresc pe bază de autorizație gratuită, urmați de cei care folosesc biletul în formă tradițională, pe hârtie cu un procent de 19%. Doar 7 persoane au afirmat că plătesc călătoria prin SMS la numărul 7576, în timp ce alții au afirmat că plătesc doar atunci când stația de unde iau autobuzul este prevăzută cu un punct de distribuție al biletelor.
Din oferta tarifară, s-a considerat că cel mai accesibil titlu de călătorie este legimitația de 1 zi pe toate traseele. 160 de persoane (51.6) au considerat-o accesibilă la preț, față de doar 60 (19.4%) care au dar același răspuns biletului de 2lei.
Bilet (2lei/călătorie) | Legitimație de 1zi (7lei/Toate Traseele) |
Abonament săptămânal (20lei/Toate Traseele) | Abonament lunar (65lei/Toate Traseele) |
Doar o mică parte au declarat că au ales serviciile TCE datorită accesibilității sau a unei oferte atractive, majoritzatea afirmând că necesitatea deplasării sau lipsa unei mașini personale este motivul pentru care merg cu autobuzul.
La ultimele întrebări, călătorii au fost în primă fază să menționeze unul sau mai multe aspecte care ar trebui îmbunătățite. Dincolo de răspunsul unanim de înnoire a parcului auto, cele mai comune răspunsuri includ:
- Controale mai stricte
- Facilitatea achiziției de bilete prin instalarea automatelor de bilete
- Limitarea gratuităților, în special pentru pensionari
- Curățarea mai riguroasă a vehiculelor
- Limitarea accesului în vehicule peste capacitatea de transport
- Frecvența de cirulație pe unele trasee
- Introducerea unui traseu care să facă legătura între cartierele din Vest și zona comercială Nord
- Introducerea tabelelor electronice în mai multe stații
- Investirea în transportul electric
- Extinderea rețelei de transport în zone peri-urbane
Pe de altă parte, la întrebarea "Ce apreciați la TCE Ploiești?" răspunsurile comune au inclus:
- Punctualitatea
- Noul lot de autobuze
- Comportamentul șoferilor
- Rețeaua de transport care permite tranzitul către orice zonă din oraș
- Facilitățile oferite (gratuitatea)
- Faptul că încearcă să schimbe ceva și să evolueze
- Mijloacele de informare din stații
- Faptul că autobuzele circulă până târziu
Pe final, 49% din respondenți consideră că autobuzul este mijlocul de transport care trebuie dezvoltat cu prioritate, în timp ce 28% sunt pentru tramvai și doar 23% pentru troleu. Aproximativ o treime din total au acordat nota 7 serviciilor TCE, media tuturor notelor fiind 6.00.
Acestea fiind spuse, închei prin a spune că aștept în continuare opinia călătorilor, cel puțin până la un număr de 500 de respondenți.
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum