TransPloiesti
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

In jos
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

14/1/2014, 23:11
Primarul Municipiului Ploiești, Iulian Bădescu, a fost invitat în emisiunea „ A IV-A PUTERE ” de pe PrahovaTv. Tema principală a fost reprezentată de planurile / proiectele din 2014, precum: reabilitarea căii de rulare a tramvaielor, podul de la Vest, ce va trece deasupra barierei, spitalul de pediatrie, hipodrom, realizarea unor noi autogăritransformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL, precum și multe alte idei.



4) Transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL

- în aproximativ 3 ani ( estimarea este de 2-3 ani ), TOATE autobuzele vor beneficia de sistemul GPL;
- astfel, autobuzele ar deveni „ ECO-FRIENDLY ”.
avatar
TheBoss
Mesaje : 224
Data de inscriere : 23/08/2012
Varsta : 27
Localizare : Ploiesti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

15/1/2014, 21:14
Parerea mea ca e o tampenie daca se va adeveri...inafara poate de MAN-uri dar si acelea...dupa sa se duca mai repede...Decat sa ia autobuze noi pun pe Ikarus-uri si Isuzu gpl  :roll: 
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

15/1/2014, 21:28
Sincer să fiu, ideea nu îmi place absolut de loc deoarece asta va intarzia multe autobuze bune, fiind necesare pe traseu. Plus de asta, s-a văzut cât de bune au fost Ikarus-urile.  :roll: Oricum, va fi un haos total, având în vedere oprirea totală / pe un sens al unora dintre arterele importante ale Municipiului. Mi-aş fi dorit să fie oprite total, pentru eficientizarea lucrărilor, însă ar fi imposibil.
Consider că este timpul să se achiziționeze lotul acela de 50 de autobuze noi, poate chiar mai multe, însă astea ar fi suficiente. De la 50 am ajuns la 30 scurte + 20 articulate, apoi doar 30, dupa 15, 10, iar acum nici nu se mai discută. Aş prefera reabilitarea liniilor în detrimentul achiziționării autobuzelor, însă mai bine era " şi-şi " . ;)
avatar
TheBoss
Mesaje : 224
Data de inscriere : 23/08/2012
Varsta : 27
Localizare : Ploiesti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

15/1/2014, 21:51
Da ai dreptate in legatura cu intarziatul...dupa ce ca parcul de autobuze e la limita daca se folosesc autobuze pe liniile de tramvai ...sa mai fie trase pe dreapta permanent si 10-15 autobuze ar insemna dat peste cap tot transportul...dar in fine orice e posibil...
Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 995
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

7/4/2014, 17:37
CE MĂSURĂ VA FI APLICATĂ AUTOBUZELOR DIN PLOIEŞTI

Primarul Ploieştiului, Iulian Bădescu, propune ca 50 dintre autobuzele din parcul TCE, care folosesc motorină drept combustibil, să fie dotate cu instalaţii de GPL.


Consiliul Local al Municipiului Ploieşti a fost convocat de primar în şedinţă extraordinară în data de 8 aprilie pentru a vota proiectul de hotărâre privind transformarea motoarelor autobuzelor din parcul auto al S.C. Transport Călători Express S.A. Ploieşti din alimentare cu motorină în alimentare cu gaz petrolier lichefiat. Investiţia este evaluată la 5 milioane de euro, bani ce vor fi solicitaţi Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice.
Expunerea de motive:
Serviciul de transport public local regulat in Ploieşti este executat de S.C. Transport Calatori Express S.A. Ploiesti, infiintată in 2013 prin reorganizarea Regiei Autonome de Transport Public, la care acţionar unic este Municipiul Ploieşti. Societatea are o flotă cu o vechime mai mare de 8 ani si execută un serviciu de transport local cu autobuze pe 36 trasee, cu tramvaie pe 2 trasee şi cu troleibuze pe 2 trasee, transportând lunar circa 6.400.000 călători.
Trebuie mentionat faptul ca Municipiul Ploieşti işi desfăşoară activitatea administrativ-edilitară pe o suprafaţă de 58,2 kmp şi are o populaţie de circa 280.000 locuitori.
Având in vedere protejarea mediului, reducerea emisiei de poluanţi, dezvoltarea durabilă, propunem aprobarea unui program de transformare a alimentării unei părţi a parcului auto cu gaz petrolier lichefiat (G.P.L.), in locul carburantului clasic- motorina.
Modificarea motorului din alimentare cu motorină in alimentare cu gaz petrolier lichefiat se face pentru un număr de aproximativ 50 autobuze , care in următoarele 12 luni vor intra in acest program, având ca sursă de finanţare fonduri nerambursabile de la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice. Valoarea investiţiei este de 5.000.000 euro.

http://www.observatorulph.ro/administratie/38541-ce-masura-va-fi-aplicata-autobuzelor-din-ploiesti
Atașamente
Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Attachment
autobuze-ploiesti-gpl.jpg Nu aveti permisiunea sa descarcati atasamente aici.(66 KB) Descarcat de 3 ori
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

7/4/2014, 18:41
Deci chiar nu mai vreau niste floricele prin oras. Of, sa vezi acum MAN-uri lipsa si cate or sa cada dupa.
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

8/4/2014, 21:51
Echiparea cu GPL a unui autobuz echivalentul a 20 de loganuri

Publicat pe 8 aprilie 2014 / Sursa: www.observatorulph.ro

Consilierii locali sunt convoocaţi astăzi în şedinţă extraordinară de către primarul Bădescu având pe ordinea de zi un singur proiect.

Este vorba de proiectul privind transformarea motoarelor autobuzelor din parcul auto al S.C. Transport Calatori Express S.A. Ploiesti din alimentare cu motorină in alimentare cu gaz petrolier lichefiat.

În expunerea de motive se estimează că, pentru echiparea cu instalaţii GPL a 50 de autobuze, ar fi nevoie de 5 milioane de euro, fonduri ce vor fi solicitate de la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice. Un calcul matematic simplu ne arată că, pentru montarea unei instalaţii GPL pe unul dintre autobuzele depăşite fizic şi moral din parcul TCE se vor cheltuit 100.000 de euro! Suma este uriaşă şi reprezintă echivalentul a 20 de autoturisme Dacia Logan!

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Primar10
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

8/4/2014, 21:53
GPL-ul de la Ploieşti, de patru ori mai scump ca la Iaşi

Publicat pe 8 aprilie 2014 / Sursa: www.observatorulph.ro

În timp ce Primăria Ploieşti vrea să dea circa 100.000 de euro pe o instalaţie de GPL pentru autobuzele fostei RATP, la Iaşi, acum şase ani, în plin boom economic, municipalitatea a cheltuit 28.000 de euro pentru dotari identice.

Potrivit unui articol publicat în ediţia din 07 mai 2009 de Ziarul de Iaşi, primăria Iaşi prezenta la acea vreme primul autobuz modernizat în cadrul programului Civitas, program aplicat în trecut şi la Ploieşti. Astfel, pe un autobuz second hand marca Renault s-a montat o instalaţie de GPL în valoare de aproape 28.000 euro. Primăria Iaşi şi-a continuat investiţia, motiv pentru care alte 29 de autobuze second hand au fost modernizate cu instalaţie GPL la preţul de 28.000 de euro/bucata, de aproape trei ori mai puţin decât anul acesta la Ploieşti, într-o perioadă de criză economică.
avatar
PREZIOSO
Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Stiri

9/4/2014, 12:55
Ploiestiul ar putea fi primul oras din tara cu transport public ecologic

Consilierii locali ploieşteni au aprobat, ieri, în cadrul unei şedinţe extraordinare, transformarea motoarelor unui număr de aproximativ 50 autobuze din parcul auto al SC Transport Călători Express SA din alimentare cu motorină în alimentare cu gaz petrolier lichefiat.

Astfel, Ploieştiul ar putea deveni primul oraş din România în care va fi implementat acest sistem ecologic pentru alimentarea autobuzelor destinate transportului public, valoarea investiţiei fiind de 5.000.000 euro.
Având în vedere protejarea mediului, reducerea emisiei de poluanţi, dezvoltarea durabilă, programul de transformare a alimentării unei părţi a parcului auto cu gaz petrolier lichefiat (GPL), în locul carburantului clasic – motorina, fondurile nerambursabile pentru acest proiect urmează să provină de la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice.

Ploieştiul se va alinia, în acest fel, cerinţelor UE în privinţa reducerii emisiilor poluante, angajament european care presupune ca, la nivelul anului 2020, emisia să fie mai redusă cu 20% faţă de anul 1990.

Transformarea motoarelor Diesel în motoare care funcţionează cu GPL va conduce la diminuarea emisiilor poluante, la reducerea costurilor pe kilometru cu circa 40%, datorită costului redus al gazului petrolier lichefiat faţă de costul motorinei, precum şi la activarea autobuzelor vechi, a căror uzură a motorului nu mai permite încadrarea în standardele de mediu comunitare, singura condiţie fiind starea bună a caroseriei.
Strategia de dezvoltare durabilă a Uniunii Europene este “de a se asigura că sistemele de transport îndeplinesc nevoile economice, sociale şi de mediu, minimizând în acelaşi timp efectele nedorite asupra economiei, societăţii şi mediului”. Reducerea emisiilor de dioxid de carbon provenite din transportul rutier urban trebuie să fie realizată printr-o abordare integrată, eficientă din punct de vedere al costurilor, care să combine inovaţia din domeniul tehnologiei de propulsie a autovehiculelor şi utilizarea combustibililor ecologici.

V.STOICA

Sursa : http://www.ziarulprahova.ro/stiri/administratia-locala/171697/ploiestiul-ar-putea-fi-primul-oras-din-tara-cu-transport-public-ecologic
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

9/4/2014, 18:49
Și proiectul Civitas ce a mai însemnat?
Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 995
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

10/4/2014, 12:22
Guvernul a aprobat: 22,3 milioane de lei pentru transportul public ploiestean

În cadrul şedinţei de ieri, Guvernul Ponta a adoptat un act normativ – ordonanţă de urgenţă – referitor la trecerea autobuzelor destinate transportului în comun ploieştean de la combustibil tip motorină – la gaz petrolier lichefiat (GPL). Astfel, prin intermediul Ministerului Mediului, Ploieştiul va fi primul oraş din ţară care va beneficia de fonduri pentru modificarea motoarelor autobuzelor în scopul diminuării poluării. Pe de altă parte, şi societatea de transport public din Ploieşti va avea de câştigat din această finanţare, pentru că, după modificările de rigoare, autobuzele incluse în program vor funcţiona pe bază de GPL, care este mai ieftin decât combustibilul actual.
Prin ordonanţa de urgenţă adoptată ieri, Ploieştiul va beneficia de suma de 22,315 milioane de lei, bani care nu vor intra propriu-zis în bugetul municipiului, ci vor fi folosiţi pentru realizarea modificărilor la motoarele autobuzelor care vor fi incluse în acest program de mediu.

http://www.ziarulprahova.ro/stiri/administratia-locala/171885/guvernul-a-aprobat-22-3-milioane-de-lei-pentru-transportul-public-ploiestean
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

15/5/2014, 18:07
Găsiți greșelile! :lol:Un articol „ minunat ”.  :roll: 

Tun de cinci milioane de euro pregătit de Primăria Ploieşti

Riseproject.ro a publicat astăzi o anchetă privind dotarea rablelor din parcul TCE cu instalaţii GPL, în valoare de cinci milioane de euro, de către Primăria Ploieşti. Luna trecută, observatorulph.ro a atras atenţia opiniei publice asupra inutilităţii şi costurilor uriaşe ale afacerii finanţate direct de Guvernul Ponta.

Pe 18 aprilie, în Vinerea Mare, atunci când cei mai mulţi oameni erau ocupaţi cu pregătirile pentru Sărbători, în Monitorul Oficial a fost publicată o Ordonanţă de Urgenţă pe care premierul Victor Ponta o semnase cu nouă zile mai devreme, pe 9 aprilie. Prin această Ordonanţă, primul ministru îi livra primarului din Ploieşti, Iulian Bădescu (PSD), 22,3 milioane de lei, adică 5 milioane de euro, la cursul BNR din ziua respectivă.
CE MĂSURĂ VA FI APLICATĂ AUTOBUZELOR DIN PLOIEŞTI
Banii, extraşi din fondurile Ministerului Mediului, aveau ca scop trecerea mai multor autobuze din parcul auto al oraşului Ploieşti de la alimentarea cu motorină la alimentarea cu gaz petrolier lichefiat (GPL), un combustibil considerat mai puţin poluant.
GPL-UL DE LA PLOIEŞTI, DE PATRU ORI MAI SCUMP CA LA IAŞI
Cu o zi înainte de emiterea Ordonanţei de Urgenţă, pe 8 aprilie, primarul Ploieştiului pregătise deja terenul pentru primirea celor 5 milioane de euro de la Guvern.
Astfel, pe 8 aprilie, Iulian Bădescu a convocat o reuniune extraordinară a consilierilor locali din Ploieşti, cerându-le votarea unui proiect de hotărâre care presupunea convertirea autobuzelor din diesel în GPL.
CADOUL DE LA PONTA MULT AŞTEPTAT DE PRIMARUL BĂDESCU
În expunerea de motive pe care a redactat-o, Bădescu a scris că suma de 5 milioane de euro, pe care urma să o primească de la Victor Ponta o zi mai târziu, va fi folosită la re-motorizarea a 50 de autobuze.
Altfel spus, potrivit calculelor lui Bădescu, înlocuirea sistemului de alimentaţie diesel cu o alimentare de tip GPL va costa câte 100.000 de euro (80.000 de euro fără TVA) pentru fiecare autobuz.
RISE Project l-a întrebat pe Iulian Bădescu care a fost calculul economic pe care s-a bazat atunci când a susţinut că instalarea celor 50 de motoare de tip GPL va costa 5 milioane de euro. Primarul din Ploieşti nu a răspuns la întrebarea RISE.
ECHIPAREA CU GPL A UNUI AUTOBUZ ECHIVALENTUL A 20 DE LOGANURI
Mai scumpe decât întreg parcul auto
Trebuie spus că toate activele aflate în gestiunea societăţii de transport din Ploieşti, SC Transport Călători Express SA, aveau, în decembrie 2012, la ultima raportare, valoarea contabilă de 18,9 milioane de lei. Adică toate cele câteva sute de autobuze şi tramvaie din Ploieşti, piesele lor de schimb şi chiar şi banii din conturile Transport Călători Express SA sau clădirile acestei societăţi aveau, la ultimul bilanţ contabil, o valoare mai mică decât preţul pe care primarul Bădescu susţine că îl au cele 50 de instalaţii de alimentare cu GPL.
Sistemele diesel – GPL, în curs de omologare
Mai mult decât atât, la ora actuală, în România, se fac experimente pentru omologarea motoarelor mixte Diesel-GPL, introduse pe piaţa internaţională acum zece ani. Dan Alexe, patronul firmei Nord Service din Craiova, este unul dintre cei care lucrează la acest proiect. Potrivit lui, un motor care va funcţiona concomitent cu motorină şi cu GPL va avea un randament cu 30% mai mare decât un motor diesel obişnuit. Alexe spune că un astfel de motor, Diesel-GPL, în varianta lui experimentală, de prototip, costă 2.500 de euro. Preţul de serie al produsului va fi mult mai mic.
E MAI IEFTIN PE MERCADOR!
O licitaţie de organizat
Pentru a cheltui cele 5 milioane de euro virate de Victor Ponta, primarul Bădescu va trebui să organizeze o licitaţie pentru selectarea unui agent economic care să execute re-motorizarea autobuzelor din Ploieşti. Directorul societăţii care operează transportul în comun din Ploieşti, Cristian Iancovici, spune: „Noi nu ştim dacă aceşti bani sunt doar pentru motoare… Poate că sunt şi pentru subansamble sau pentru canale de mentenanţă (n.r. – infrastructură de service pentru autovehiculele care funcţionează cu GPL). Să aşteptăm să se elaboreze caietul de sarcini şi să se organizeze licitaţia”.
TCE VREA SĂ CUMPERE AUTOBUZE DE DOUĂ ORI MAI SCUMPE DECÂT ACESTA
Montate pe autobuze marca MAN, mai vechi de opt ani
Dacă instalaţiile de alimentare cu GPL vor fi montate pe autobuzele din Ploieşti, ele vor utila autobuze care au deja 600.000 – 1.000.000 de km la bord şi care au fost cumpărate în intervalul 2000 – 2006. Cel mai probabil, vor intra în acest program autobuze marca MAN, achiziţionate în acest interval de timp.
Autobuzele cu GPL consumă mult
E interesant că, în prezent, în Ploieşti există deja aproximativ 30 de autobuze care funcţionează cu GPL. Motoarele GPL au fost montate în anii 2000, iar consumul acestora este cel mai ridicat din întreaga autobază. Potrivit angajaţilor Transport Călători Express, consumul lor este de 100 de litri la 100 de km. Spre deosebire de ele, autobuzele care funcţionează cu motorină sunt mai economice. Astfel, cele marca MAN – care ar trebui convertite la alimentare cu GPL – consumă 28 de litri de motorină la 100 de km.
Directorul Cristian Ianucovici explică această lipsă de eficienţă a maşinilor care deja folosesc GPL în Ploieşti: „Motoarele acestor autobuze au fost transformate în mod artizanal în motoare GPL. (…) Trebuie să ştiţi că, în Viena, tot transportul în comun este pe GPL”.
Consumul mare de carburanţi al autobuzelor care funcţionează cu GPL nu e o excepţie consemnată doar la Ploieşti. Societatea Braicar – cea care operează transportul în comun în oraşul Brăila – a cumpărat, în 2010, nouă autobuze ale căror motoare funcţionează cu GPL. Sunt marca Steir şi au fost achiziţionate la mâna a doua, chiar din Viena. Potrivit angajaţilor Braicar, consumul acestora e dublu faţă de cel al autobuzelor cu motoare diesel.
Autobuze cumpărate în ultimii doi ani
Pentru a vedea care este preţul de piaţă al autobuzelor, RISE Project a verificat mai multe licitaţii desfăşurate în ultimii doi ani în ţară şi în Europa.
Potrivit datelor prezentate pe licitatiapublica.ro, în octombrie 2013, societatea care operează serviciul de transport în comun în Brăila, Braicar, a achiziţionat şapte autobuze Isuzu (Japonia), la preţul de 102.000 Euro. Toate au lungimea de 12 m – o dimensiune standard pentru autobuzele fără articulaţie – sunt dotate cu aer condiţionat, rampă de acces pentru persoanele cu handicap şi au o motorizare de tip Euro 5. Cu cei 5 milioane de Euro pe care Victor Ponta i-a pompat în „ecologizarea” autobuzelor din Ploieşti, puteau fi cumpărate 38 de astfel de autovehicule.
Potrivit licitatiapublica.ro, autobuzele second-hand, de vârsta celor pe care o au cele mai noi maşini din parcul auto al Transport Călători Express, sunt vândute cu sume cuprinse între 25.000 de euro şi 35.000 de euro. Altfel spus, primarul Bădescu e gata să plătească pentru instalaţiile GPL de trei mai mult decât valorea de sine stătătoare a autovehiculelor astfel utilate. Trebuie spus că parcul de autobuze din Ploieşti este printre cele mai vechi din ţară. Alături de maşinile MAN, cumpărate în deceniul trecut, pe străzile din acest oraş rulează încă autobuze de acum treizeci de ani, multe dintre ele marca Ikarus.
sursa:riseproject.ro
Ionut98
Ionut98
Moderator
Mesaje : 148
Data de inscriere : 03/08/2012
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

11/6/2014, 15:58
100.000 de euro pentru remotorizarea unui singur autobuz din Ploieşti
11.06.2014 10:58 / Sursa: Digi24.ro

Guvernul e gata să plătească 100.000 de euro pentru schimbarea sistemului de alimentare unui singur autobuz din Ploieşti de la motorină, la GPL. Cu această sumă ar putea fi însă cumpărat un autobuz care să deţină din construcţie sistemul GPL. În total, Guvernul e gata să plătească cinci milioane de euro pentru remotorizarea parcului de autobuze ploieştean.

Guvernul este gata să plătească nu mai puţin de 5 milioane de euro către oraşul Ploieşti pentru ca 50 de autobuze să treacă de la alimentarea cu motorină la cea cu GPL, gaz petrolier lichefiat. Ceea ce înseamnă 100.000 de euro pentru remotorizarea unui singur autobuz. Sumele apar în textul unei ordonanţe de urgenţă din aprilie, semnată de premierul Victor Ponta.

„Evaluările sunt date de specialişti, nu ştiu care”, spune Iulian Bădescu, primarul din Ploieşti.

În opinia specialiştilor, primăria putea ieşi mai ieftin chiar şi dacă ar fi cumpărat alte autobuze, cu instalaţia GPL din dotare.

„Pentru convertirea unor autobuze cu GPL este un proces tehnologic complex. Varianta a doua ar fi cumpararea de autobuze direct cu GPL”, susţine Silviu Raicea, director al unei companii importatoare de instalaţii GPL.

Remotorizarea celor 50 de autobuze va costa cu un milion de euro mai mult decât tot ce deţine regia din Ploieşti. Mai precis, cele câteva sute de autobuze şi troleibuze ale Ploieştiului, clădirile şi piesele de schimb ale Regiei valorează în jur de patru milioane de euro. Primarului Iulian Bădescu, însă, nu i se pare relevant.

Edilul susţine că a obţinut cele cinci milioane de euro de la Guvern nu graţie prieteniei sale cu premierul Victor Ponta, ci doar fiindcă se luptă să reducă poluarea în Ploieşti. Iar GPL-ul folosit drept combustibil ar reduce poluarea cu circa 40%. Şi, în plus, ar fi şi mai ieftin decât motorina.

Primarul Iulian Bădescu se numără printre edilii cu probleme penale. El a fost audiat de DNA la începutul anului pentru felul în care a virat 1,7 milioane de euro în conturile Asociaţiei Lupii Galbeni prin intermediul căreia este plătită echipa de fotbal Petrolul Ploieşti.


Video AICI
Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 995
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

25/6/2014, 15:59
CINE FACE HÂRTIILE PENTRU DOTAREA AUTOBUZELOR TCE CU GPL ŞI CÂT COSTĂ

Cu cinci milioane de euro primite de la guvern, Primăria Ploieşti vrea să doteze jafurile de autobuze ale TCE cu instalaţii GPL.  


Până atunci, însă, municipalitatea a încredinţat direct firmei INTERGROUP ENGINEERING S.R.L din Bucureşti contractul de servicii "întocmire studiu fezabilitate Transformarea autobuzelor din funcţionare Diesel în funcţionare gaz petrolier lichefiat". Valoarea contractului, semnat pe 18 iunie, este de 120.000 de lei! Aceasta nu este singura afacere derulată de firma respectivă cu Primăria Ploieşti. În fosta administraţie, municipalitatea a încheiat cu aceeaşi Intergroup Engineering SRL un contract pentru elaborarea unor studii de fezabilitate în valoare de aproximativ 12 milioane de euro pentru atragerea de fonduri europene necesare unor proiecte precum reabilitarea hipodromului sau amenajarea Parcului Municipal Vest.
Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. F5bxwh
http://www.observatorulph.ro/economic/40688-cine-face-hartiile-pentru-dotarea-autobuzelor-tce-cu-gpl-si-cat-costa
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

25/6/2014, 16:37
Să fim serioși, dacă și MAN-urile sunt hârburi / jafuri, înseamnă că DAC-urile sau Ikarus-urile sunt ...

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Dscn0229
avatar
PREZIOSO
Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Stiri si discutii

3/7/2014, 10:52

50 de autobuze vechi vor fi trecute pe GPL

În data de 4 iulie, Consiliul Local Ploieşti este convocat într-o şedinţă în care vor fi supuse aprobării două proiecte: primul vizează actualizarea documentaţiei aferente proiectului de construire a pasajului peste calea ferată de la Gara de Vest, iar cel de-al doilea priveşte aprobarea documentatiei tehnico-economice pentru obiectivul de investiţie « TRANSFORMAREA AUTOBUZELOR DIN FUNCTIONARE DIESEL IN FUNCTIONARE CU GAZ PETROL LICHEFIAT». Concret, se intenţionează transformarea a 50 de autobuze TCE Ploieşti din consum diesel în consum GPL. Potrivit expunerii de motive, această variantă este, din punct de vedere tehnico-economic, mult mai convenabilă decât cea a ahiziţionării de autobuze noi. Iată cum explică primăria acest proiect:


"Municipiul Ploiesti isi propune sa transforme autobuzele din functionare Diesel in functionare cu Gaz Petrol Lichefiat cu scopul imbunatatirii calitatii mediului si diminuarii emisiilor poluante la nivelul Municipiului Ploiesti.

In data de 08.04.2014 a fost aprobata Hotararea Consiliului Local nr.124 privind transformarea motoarelor autobuzelor din parcul auto al SC Transport Calatori Express SA Ploiesti din alimentare cu motorina in alimentare cu gaz petrolier lichefiat.

Aceasta investitie se incadreaza in obiectivele Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice si este in concordanta cu legislatia nationala si europeana in domeniul protectiei mediului.

In prezent sistemul de transport public din Ploiesti cuprinde o retea extinsa de autobuze, troleibuze si tramvaie.

In ceea ce priveste reteaua de autobuze, Municipiul Ploiesti detine 50 de autobuze pentru care se doreste transformarea din functionare Diesel in functionare pe G.P.L.

Gradul de poluare al acestor autobuze este unul ridicat, tinand cont de faptul ca 15 dintre aceste autobuze sunt incadrate in norma de poluare EURO II iar 35 in norma de poluare Euro III.

In prezent, autobuzele puse in circulatie de catre RATP Ploiesti functioneaza cu Diesel, combustibil cu un grad ridicat de poluare si care duce la costuri ridicate in momentul achizitiei carburantului.

Prin transformarea autobuzelor din functionare Diesel in functionare G.P.L. se urmareste in principal reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera (GES) si orientarea spre autovehicule nepoluante.

Pe baza celor aratate mai sus, pentru inlaturarea acestor neajunsuri cu implicatii directe legate de aspectele social – economice si de mediu ale locuitorilor zonei, este necesara demararea lucrarilor de transformare a motoarelor autobuzelor astfel incat sa treaca de la consumul de Diesel la cel de G.P.L.

Prin finalizarea acestor lucrari de modernizare ale vehiculelor propuse din orasul Ploiesti, locuitorii acestei localitati vor beneficia de conditii optime de deplasare rutiera, fara a intampina greutati in deplasarile zilnice sau cresteri semnificative in costurile pentru serviciile oferite, dar si de un mediu mai curat.

Scenariile propuse de proiectant sunt urmatoarele:

SCENARIUL 0: Varianta zero (fara investitie)

SCENARIUL 1: Acest scenariu presupune transformarea celor 50 autobuze existente din functionare Diesel in functionare GPL

SCENARIUL 2: Acest scenariu propune achizitionarea a 50 de autobuze noi cu functionare CNG



In urma studierii celor doua scenarii proiectantul recomanda din punct de vedere tehnico-economic solutia de transformanea motorului autobuzelor existente din functionare Diesel in functionare cu G.P.L. (scenariul 1).


COSTUL ESTIMATIV AL INVESTITIEI


Costul estimativ al investitiei s-a calculat pe baza solutiilor tehnice ale proiectului urmarind fiecare categorie de lucrari care participa la realizarea obiectivului final.

Costul de investitie al proiectului este de 17.995,084 mii lei fara tva, respectiv 22.313,904 mii lei inclusiv TVA.

Valoarea in euro corespunzatoare este de 4.085,242 mii euro fara TVA si respectiv 5.065,201 mii euro inclusiv TVA, la cursul BNR din data de 18.06.2014.

Durata de realizare

Durata de realizare a proiectului de investitii „TRANSFORMAREA AUTOBUZELOR DIN FUNCTIONARE DIESEL IN FUNCTIONARE CU GAZ PETROL LICHEFIAT”   este de 18 de luni de la semnarea contractului de finantare.

Durata activitatii majore a proiectului este activitatea de tranformare a autobuzelor din functionare diesel in functionare cu GPL care se va realiza pe parcursul a 12 luni calendaristice.


Faţă de cele prezentate înaintăm Consiliului Local al municipiului Ploieşti spre analiză şi aprobare scenariul 1 din documentatia tehnico economica anexata aferenta proiectului de hotărâre « TRANSFORMAREA AUTOBUZELOR DIN FUNCTIONARE DIESEL IN FUNCTIONARE CU GAZ PETROL LICHEFIAT»"

Sursa : http://www.gazetaph.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=8161%3A50-de-autobuze-vechi-vor-fi-trecute-pe-gpl&catid=16%3Astiri&Itemid=34
Ionut98
Ionut98
Moderator
Mesaje : 148
Data de inscriere : 03/08/2012
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

9/7/2014, 18:58
Firma care căştigă 120.000 lei, pentru un studiu cu autobuze
Publicat pe 2 iulie 2014 / Sursa: www.observatorulph.ro

Primăria Ploieşti vrea să obţină, cu orice preţ, 5 milioane de euro pentru dotarea cu sisteme GPL a 50 de autobuze din Ploieşti. Special pentru acest lucru a încheiat un contract cu o valoare de 120.000 de lei, la care se adaugă 24% TVA, pentru un studiu de fezabilitate.

Aprobat cu unanimitate de voturi, proiectul referitor la dotarea cu sisteme GPL a autobuzelor din Ploieşti a fost de la bun început controversat. Asta pentru că mulţi au comentat suma care ar urma să fie atrasă de la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice: 5 milioane de euro. Însă pentru ca banii să ajungă la Ploieşti, municipalitatea a încheiat un contract cu firmă în vederea realizării studiului de fezabilitate pentru transformarea autobuzelor cu Diesel în autobuze cu gaz petrolier lichefiat. Cine este norocoasa firmă care va realiza studiul? Nimeni alta decât Intergroup Engenering SRL, din Bucureşti. Preţul convenit pentru studiu este de 120.000 lei, fără TVA, iar durata de execuţie este de 10 zile de la data punerii la dispoziţie de către municipalitate. Ulterior, potrivit hotărârii aprobate de Consiliul Local, programul va fi implementat în 12 luni.
Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 995
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

28/8/2014, 11:37
Primarul Bădescu a semnat un contract important pentru transportul public din Ploiești

Primarul Ploieştiului, Iulian Badescu, a semnat joi contractul de finantare cu Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice pentru realizarea proiectului „Transformarea autobuzelor din functionarea diesel in functionare cu gaz petrolier lichefiat in municipiul Ploiesti”.

Proiectul este finantat 100% din totalul cheltuielilor eligibile din bugetul de stat, iar valoarea lui se ridica la 22.315.000 lei.

Dupa semnarea acestui contract incepe procedura de licitatie deschisa pentru alegerea executantului lucrarii.

Potrivit contractului, toate autobuzele din dotarea SC Transport Calatori Express SA (fosta RATP) vor folosi gaz petrolier lichefiat (GPL), pentru a scădea consumul de combustibil.

http://www.phon.ro/primarul-badescu-a-semnat-un-contract-important-pentru-transportul-public-din-ploiesti.html
avatar
PREZIOSO
Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Transformarea

28/8/2014, 11:40
De banii astia mai bine luau autobuze noi...pun GPL pe niste harburi care vor pica pe capete...ruginite, vechi, fara podea coborata...oare primarul nu se gandeste si la problema asta? in afara de trolee, nu avem vehicule cu podea coborata...si se pare ca nu vom avea prea curand...rusine
avatar
PREZIOSO
Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Stiri si discutii despre transformarea autobuzelor diesel

17/9/2014, 16:09
Anuntat ca un sistem revolutionar care urma sa introduca Iasul pe lista oraselor europene ce folosesc mijloace de transport public prietenoase cu mediul, proiectul implementat de autoritatile locale a esuat la nici trei ani de la startul sau • Aproape o jumatate de milion de euro, bani cu care s-ar fi putut cumpara autobuze noi, au fost aruncati pe apa sambetei, fiind "investiti" in masini vechi de 20 de ani, vehicule despre care alesii locali au spus ca vor aduce noutatea mult asteptata de catre iesenii ce platesc cel mai scump transport public din Romania

Eterna scuza "nu avem bani", folosita de alesii locali cand a venit vorba despre achizitia mijloacelor de transport public la noi, i-a facut pe sefii Primariei Iasi sa investeasca aproximativ 500.000 de euro pentru a revolutiona transportul in comun. Cu acesti bani proveniti din fonduri europene, edilii au implementat un sistem cu combustibil ecologic GPL in 30 de autobuze Renault R312, cumparate anterior la mana a doua din bugetul public al orasului. Cu acest proiect, alesii locali sperau sa scape de gura iesenilor care cereau continuu mijloace moderne de transport, totodata sa intre pe lista oraselor europene ce folosesc vehicule prietenoase cu mediul in transportul public, adica cu poluare redusa.

Modificate in 2009 cu suma de 280.000 de euro, respectivele autobuze nu au reusit sa circule pe strazile din Iasi decat doi ani si jumatate, atunci cand sefii RATP Iasi au decis sa renunte de tot la vehiculele care au ajuns o povara, iar la urmatoarea achizitie de combustibil, regia a achizitionat exclusiv motorina, nu si GPL. Mai mult, edilii au investit chiar intr-o mini-benzinarie construita la garajul RATP din Tudor Vladimirescu. Reprezentantii regiei locale de transport sustin ca s-a renuntat la folosirea celor 30 de autobuze modificate pentru ca pretul combustibilului de tip GPL a crescut brusc, apropiindu-se de cel al motorinei.

"Autobuzele respective nu mai circula din toamna anului trecut pentru ca sistemul nu a mai dat randament la momentul respectiv. Pretul combustibilului de tip GPL a crescut foarte mult in ultima perioada fata de motorina, iar costurile de exploatare s-au marit nejustificat. Dupa calculele initiale, aceste autobuze aveau o economie la consumul de combustibil, dar s-a dovedit ca manoperele erau foarte costisitoare, mai ales pe timpul iernii cand temperaturile erau foarte scazute", a explicat Adrian Mihai, purtator de cuvant al Regiei Autonome de Transport Public Iasi.

Bani cheltuiti pentru a-i invata pe soferi sa alimenteze masinile

Ultimele autobuze care au fost cumparate noi dateaza inca din 2005, dar cert este ca, in schimbul sistemelor GPL implementate in autobuzele second-hand, iesenii ar fi putut avea in sfarsit mijloace noi de transport public, mai ales daca tinem cont de cheltuielile suplimentare facute de autoritati.

In cadrul proiectului respectiv, numit de europeni Civitas-Archimedes, firma Inter-Gas Trading Bucuresti a primit de la Primaria Iasi, fara licitatie, 50.000 euro pentru a-i invata pe soferii RATP Iasi cum sa puna GPL in rezervoarele autobuzelor. Oficialii RATP sustin insa ca autobuzele GPL sunt inca functionale, insa nu mai are loc folosirea lor tinand cont de costurile ridicate de exploatare.

Citeste si: REVOLTATOR! Iesenii au cel mai scump transport public din Romania, dar calatoresc in harburi - FOTO

"Ele au fost cumparate de municipalitate, iar prin intermediul programului european Civitas - Archimedes autobuzele au fost modificate intr-o incercare de a reduce noxele si de a diminua poluarea provocata de mijloacele de transport public. Autobuzele pe GPL sunt inca functionale, se afla la garaj in acest moment, insa sunt scoase la strada cu prioritate autovehiculele in functie de consum si costuri de exploatare. Noi am primit de la Primaria Iasi si cele 40 de autobuze cumparate ulterior, deci avem un numar suficient de vehicule la garaj. Bineinteles, in momentul in care exista o cerere mare, cu siguranta ne vom indrepta atentia si spre alte mijloace de transport", mai spune oficialul RATP Iasi.

Ce s-a ales din "investitia" de jumatate de milion de euro

Acest tip de proiect european a fost incadrat intr-o categorie numita pompos "Research and Technology Development" - Cercetare si Dezvoltare Tehnologica - unde sunt intreprinse diferite actiuni de cercetare in domeniul transportului public, iar rezultatele acestei cercetari si dezvoltari tehnologice la Iasi arata o gaura de aproape jumatate de milion de euro si un transport public care se afla pe marginea prapastiei.

Rationamentul care a stat la baza acestei investitii care nu a adus nicio imbunatatire calitatii transportului public este de neinteles tinand cont de faptul ca autobuzele Renault R312 sunt fabricate la inceputul anilor ’90, iar acestea nu puteau fi exploatate mult timp, mai ales ca piesele de schimb nu se mai fabrica de multi ani.

Conform acordului incheiat cu Civitas, statia GPL nu poate fi folosita decat pentru alimentarea celor 30 de autobuze transformate, deci nu mai este folosita deloc. Cei 50.000 de euro "investiti" in instruirea personalului pentru alimentarea cu carburant au fost si ei aruncati pe apa sambetei.

Sursa : http://www.bzi.ro/cum-au-tocat-jumatate-de-milion-de-euro-sefii-ratp-explicatiile-sunt-socante---foto-456529
avatar
PREZIOSO
Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Transformarea autobuzelor diesel in vehicule cu GPL

17/9/2014, 16:11
De luam aminte si tras concluzii...tare ma gandesc ca autobuzele care vor fi in curand pe GPL vor avea soarta celor din Iasi...
Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 995
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

19/12/2014, 12:08
LICITAŢIE LA PRIMĂRIA PLOIEŞTI PENTRU AUTOBUZELE TCE

Discuţiile legate de dotarea autobuzelor TCE cu instalaţii GPL se va materializa în curând. Licitaţia pentru desemnarea firmei care va realiza transformarea autobuzelor va avea loc săptămna viitoare.


Costurile estimative pentru transformarea motoarelor autobuzelor din parcul auto al S.C. Transport Călători Express S.A. Ploieşti din alimentare cu motorină în alimentare cu gaz petrolier lichefiat se cifrează la 5 milioane de euro, bani care provin de la Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice. Prin hotărâre de Consiliu Local a fost aprobat ca 50 de autobuze de la TCE să fie înscris în acest proiect, la aceasta dată măsura fiind contestată, ca urmare a costurilor impresionante.


Directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Ploieşti a anunţat că pe 22 decembrie, la Primăria Ploieşti, este programată să aibă loc licitaţia cu privire la desemnarea firmei care se va ocupa de dotarea autobuzelor cu instalaţii GPL. Luni practic firmele interesante vor depune oferte, urmând ca acestea să fie analizate de către membrii comisiei de licitaţe. Nu este singurul anunţ de licitaţie. TCE vrea să se doteze cu două instalaţii de alimentare cu gaz petrolier lichefiat tip Skid, în acest caz termenul limită de depunere a ofertelor fiind 8 ianuarie 2015, ora 16.00, anunţul fiind postat pe SEAP.

http://www.observatorulph.ro/administratie/47999-licitatie-la-primaria-ploiesti-pentru-autobuzele-tce
Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 995
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

25/3/2015, 18:19
AFACEREA GPL PE RABLELE TCE

Controversatul proiect legat de dotarea autobuzelor TCE cu GPL, proiect măreţ al Ministerului Mediului, va fi pus în practică la Ploieşti. Contractul a fost semnat şi are o valoarea totală de aproape 22 milioane de lei, fix cât să dotezi Ploieştiul cu 40 de autobuze noi.


Subiectul legat de montarea de instalaţii GPL pe 50 de autobuze TCE a fost controversat de la început. În aprilie 2014, Consiliul Local a aprobat o hotărâre prin care s-a aprobat ca 50 de autobuze să fie dotate cu instalaţii GPL. Fondurile urmau să fie alocate de la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, motivaţia principală fiind că nu există sumele necesare pentru achiziţionarea de autobuze noi, iar „costurile pe kilometru se vor reduce cu circa 40%, datorită costului redus al gazului petrolier lichefiat faţă de costul motorinei. La rândul său, Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice ar fi acoperit costurile integral, în cadrul unui program pilot în valoare de 5 milioane de euro, sumă considerată de critici enormă. La aproape un an de la aprobarea hotărârii de Consiliu Local, Primăria Ploieşti, care în baza unui contract de comodat a preluat pe hârtie autobuzele, a semnat contractul. Câştigătorul licitaţiei este Asocierea SC Inter-Gas România SRL - SC MA.Gas SRL şi SC NGV Gas SRL, cu lider al asocierii SC Inter-Gas România SRL. Preţul contractului: 17.799.996, 35 de lei, la care se adaugă 4.271.99 lei TVA. Cu alte cuvinte, în loc de 5 milioane de euro pentru dotarea a 50 de autobuze cu GPL se vor investi 4.888.888 lei. Cu alte cuvinte, dotarea cu GPL a unui singur autobuz se va ridica, undeva la 98.000 de euro, asta în condiţiile în care, chiar şi un nespecialist, dacă ar da o căutare pe intenet ar putea să observe că un autobuz nou poate fi achiziţionat cu 120.000 de euro. Cu alte cuvinte, cu banii alocaţi de la minister, pentru dotarea cu GPL a 50 de autobuze cu an de fabricaţie mai mare de opt ani, municipalitatea achiziţiona 40 de autobuze nou-nouţe.
Directorul TCE, Cristian Iancovici, a susţinut că nu cunoaşte date cu privire la numărul de autobuze care vor fi dotate cu GPL, având în vedere că a fost semnat un contract de comodat cu Primăria Ploieşti, iar de contract s-a ocupat Direcţia Tehnic Investiţii.

http://www.observatorulph.ro/exclusiv/51361-afacerea-gpl-pe-rablele-tce
Cristian P
Cristian P
Moderator
Mesaje : 995
Data de inscriere : 30/09/2013
Localizare : Ploiesti

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

2/11/2015, 19:48
ÎN CE STADIU ESTE PROGRAMUL DE MONTAT GPL PE RABLELE TCE PLOIEŞTI

Programul de montare a instalaţiilor GPL pe autobuzele aparţinând TCE Ploieşti pare să se fi blocat. Până acum, doar motoarele a două mijloace de transport au fost modificate astfel încât să funcţoneze cu GPL, însă nu au fost până acum omologate de RAR.

În aprilie 2014, Consiliul Local Ploieşti a aprobat ca 50 de autobuze să fie dotate cu instalaţii GPL. Fondurile urmau să fie alocate de la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, motivaţia principală fiind că nu există sumele necesare pentru achiziţionarea de autobuze noi, iar „costurile pe kilometru se vor reduce cu circa 40%, datorită costului redus al gazului petrolier lichefiat faţă de costul motorinei". La rândul său, Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice ar fi acoperit costurile integral, în cadrul unui program pilot în valoare de 5 milioane de euro, sumă considerată de critici enormă.

În primăvara acestui an, câştigătoarea licitaţiei organizată de Ministerul Mediului a fost desemnată Asocierea SC Inter-Gas România SRL - SC MA.Gas SRL şi SC NGV Gas SRL, cu lider al asocierii SC Inter-Gas România SRL.
Preţul contractului: 17.799.996, 35 de lei, la care se adaugă 4.271.999 lei TVA. Cu alte cuvinte, pentru dotarea a 50 de autobuze cu GPL se vor investi 4.888.888 lei, adică aproximativ 98.000 de euro/bucată.

În schimb, un autobuz nou, fabricat la Roman Braşov, cu motor Mercedes, costă 120.000 de euro. Aşadar, cu banii alocaţi de la minister pentru dotarea cu GPL a 50 de autobuze din parcul TCE, cu an de fabricaţie mai mare de opt ani, municipalitatea putea achiziţiona 40 de autobuze nou-nouţe.

După mai bine de şase luni de la predarea de către TCE Ploieşti pentru montarea instalaţiei GPL, primele două autobuze nu sunt gata. Potrivit conducerii TCE Ploieşti, firma câştigătoare a licitaţiei a cerut prelungirea termenului de predare a mijloacelor de transport, motivând că motoarele au fost trimise în străinătate pentru a fi modificate.
Dacă se va păstra acest ritm, autobuzele TCE Ploieşti vor fi modificate în 15 ani, timp în care cele mai multe vor fi demult casate.

http://www.observatorulph.ro/economic/59014-in-ce-stadiu-este-programul-de-montat-gpl-pe-rablele-tce-ploiesti
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

4/2/2016, 21:22
DIn ultimele informații, #3029 și #3034 au sosit, după o perioadă de aproximativ 10 luni, iar #3025, #3026 și #3037 au plecat azi pentru montarea sistemului de GPL. Credeam că au oprit proiectul, având în vedere dezastrul Civitas.
Continut sponsorizat

Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL. Empty Re: Știri și discuții legate de transformarea autobuzelor diesel în vehicule GPL.

Sus
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum